Kinderen moeten buiten kunnen spelen en als dat zo nu en dan qua geluid wat uit de hand loopt...het zij zo, het zijn kinderen toch? Wel vind ik dat ze kinderen die in een supermarkt lopen en aan het krijsen gaan omdat ze hun zin niet krijgen hard aangepakt mogen worden en de ouders vragen het kind uit de winkel te verwijderen.
belachelijk kinderen mogen best leren rekening te houden met anderen.en dus niet binnen of buiten gillen,schreeuwen of huilen omdat ze hun zin niet krijgen.woon in een flat en behalve tot 11 uur s avonds gillende ,schreeuwende kinderen hebben we ook 24 uur per dag jankende en blavende honden, karaoke gejammer.dit is allemaal geluitsoverlast hou rekening met de buren.
We slaan nogal door de laatste jaren. Kinderen moeten het liefst al zindelijk geboren worden, mogen geen speen of duim meer en vooral geen geluid maken, maar netjes rechtop zitten, niet rennen, pootjes geven en aan hun carriére werken. Bah. Wat leefden ze vroeger veel makkelijker
Kindergeluiden van nu en 30 jaar geleden,zit groot verschil in!! Toen waren het speelgeluiden nu is het herrie en al die vooruitstrevende ouders vinden dat alles moet kunnen. Nou,het resultaat is al jaren zichtbaar EN HOORBAAR!!!! Pappie en mammie zijn geen opvoeders meer maar willen vriendjes blijven met hun kroost!! Gejel en geschreeuw van kinderen is gewoon overlast maar... ze moeten niet die kinderen opvoeden,voedt die ouders op!!!
kinderen hebben weer last van alle mogelijke soorten vervuiling en vernietiging die is veroorzaakt door de volwassenen van de afgelopen decennia
sávonds kinderen na een uur of 9 niet meer laten buiten spelen gewoon om rustig buiten te kunnen zitten zonder weer een ruzie of heftig spel aan te moeten horen
Ik heb zelf drie opgroeiende kinderen die lekker willen spelen maar overdreven lopen krijsen vind ik ook niet nodig. Je kan ook gewoon naar iemand toelopen. Dat wij als ouders ze dat moeten leren is duidelijk. Waar ik me aan stoor is het commentaar dat je ongevraagd krijgt van buitenstaanders als je je kind hierop aanspreekt. Laat iedereen zich bemoeien met zijn eigen zaken en als het je irriteert kan je de ouders daar op een rustige manier over aanspreken.
luister naar geluid van kinderen buiten.wanneer je er sachrijnig van wordt of erger dan is het geluid disharmonieus.kinderen mogen leren rekening te houden met hun omgeving.de ouders hebben hierop toe te zien dat hun kinderen zich gedragen.dat is de verantwoordelijkheid van de ouders.
Drie uur lang, naast je caravan, met z'n achten schreeuwen en gillen tijdens darten vind ik niet normaal. Ouders en/of schoonouders hebben dan geen fatsoen geleerd. Er is ruimte genoeg om te spelen, schreeuwen en weet ik veel wat. Dit hoef je echt niet als buren aan te horen. En ja, ik heb ook kinderen.....
Wij mochten vroeger ook schreeuwen maar wel op een plek waar geen andere mensen waren. Heel simpel. Wij verhuren op ons terrein een vakantiewoning waar we sinds verleden jaar geen kinderen onder de 12 jaar meer toestaan, wegens gegil. Onze kinderen gingen denken dat het normaal was dat stomme gillen. De rust is weergekeerd en iedereen is meer dan tevreden. Laat ouders met gil kinderen maar naar een gil kinder camping gaan. Soort zoekt soort toch?
Een erg kortzichtig en on-opvoedkundig plan. Een kind mag af en toe best gillen, maar moet zeker óók rekening leren houden met andere mensen.. Het niet meer corrigeren van kinderen kan op latere leeftijd leiden tot egocentrisch en onaangepast gedrag; daarmee worden we tegenwoordig overvloedig geconfronteerd. Het wordt juist hoog tijd om de opvoeding van kinderen nieuw leven in te blazen en hen opnieuw grenzen, normen en waarden bij te brengen, daaraan schort het de laatste tijd nogal.
Kijk eens om je heen op vakantie in het buitenland, de NL kinderen haal je er direkt uit. Zij bepalen de regels en krijsen en janken om vervolgens hun zin te krijgen. De ouders zijn druk met zichzelf en vinden het best zolang de kids maar buiten de deur gillen. Ik word er gek van, mijn 2 kinderen hoefden het niet te flikken en is geleerd om respect voor een ander te hebben en rekening te houden met een ander. Tegenwoordig mag en kan alles maar.....kinderen de toekomst ? Nou, dan houd ik mijn hart vast !!
Al die zuurpruimen die zijn vergeten dat ze zelf kind zijn geweest. Ook nooit belletje getrokken, geschreeuwd, een ander gepest of stiekem toch een brutale mond gehad? Wat een gezeur! En dan de ouders die denken dat hun lieveling zich zo gedraagt als ze uit hun zicht zijn, dream on! Je geeft ze uiteraard normen en waarden bij, maar maak je geen illusie dat ze zich nooit misdragen. Een goed kind regeert zichzelf, dwz dat ze uiteindelijk de goede keuzes maken. Kinderen mogen geen kinderen meer zijn... Jammer hoor!
Ik woon tenover een school in een appartement, van spelende kinderen heb ik geen last maar er zitten er een aantal bij die alleen maar lopen te krijsen en gillen als een speenvarken. Als je het dan eens even aankijkt dan heeft dit niets met een spel te maken maar alleen maar om het gillen om het gillen. Dan zijn er ook van die lui die 's avonds laat of 's ochtends vroeg de hond uitlaten en dan gebeurt het vaak dat er zo'n kl.. hond dom loopt te blaffen om niets, alleen omdat het beest niet opgevoed is, baas ook niet.
Buiten vind ik het ook oke. Maar laat ouders de kinderen ook op letten als ze in een restaurant of hotel of dergelijke zijn. Ik werk in een hotel in de bediening en dan is kindergeluid (geschreeuw) niet fijn. Ook niet het rondrennen van de kinderen! Stel dat ze tegen mij aan lopen en ze zouden hete soep over zich heen krijgen, wiens schuld is het dan? Precies van de bediening. :S
veel kinderen zijn veel te druk omdat ze alleen maar achter de computer hangen of achter de tv en dan van pa en ma ineens de straat op moeten om te spelen en in die tijd moet al die opgekropte enrgie er dan ineens uit.wat met je kroost ondernemen in de vakantie en samen er op uit.kinderen moeten hun energie kwijt.honden kun je niet maar af en toe een rondje uitlaten .die moeten ook hun energie kwijt anders gaan ze bijv.uit verveling blaffen.
het ergerlijkste zijn de ouders die in huis blijven zitten en niet ingrijpen terwijl hun kinderen schreeuwen,gillen,krijsen,en zonder pardon om de zoveel tijd voetballend de bal in de tuin van de buren trappen,gooien en hem er weer uit halen
Serieus,overweeg het boek te lezen van Cesar Millan hoe je honden kunt rehabiliteren.Veel mensen weten niet meer hoe kinderen en honden grenzen en regels op een rustige manier bijgebracht kunnen worden.
kleine mensen geluiden zijn af en toe net zo vervelend als grote mensen geluiden,wat doe je er aan? helemaal niks. een buur van mij twee deuren verderop heeft een minituintje,hij zet dus gewoon een gedeelte van de parkeerplaats af,en zet daar tafels neer,barbeques en drank e.d.,en natuurlijk hoort daar harde muziek bij. dat is pas...,en als je wat probeerd te zeggen,dan moet je opk.nkeren.....
Als er restaurants zijn, een wijk om te wonen, vliegtuigen, hotels enz. waar het verboden voor kinderen is, dan zijn wij de eerste die er gebruik van maken. Extra kosten daarvoor betalen we van harte. Zijn helemaal klaar met gillende, drammende, brutale koters.
het is vakantie en helaas ouders grijpen vaak niet in wanneer hun kinderen over grenzen van geluidsoverlast heen gaan.het zijn niet alleen honden die last hebben van slechte opvoeding van hun baasjes;ook kinderen hebben last van onkundigheid in opvoeding van hun ouders en buren moeten dan urenlang in herrie van bandeloze kinderen zitten die hun energie niet kwijt kunnen.ouders blijven thuis en ondernemen niets met kinderen en/of honden.
de meeste mensen van nu zijn de grotste zeurpieten ze kunnen niks hebben zijn ze zelf geen kind geweest of hebben ze de heledag op de bank gezetten met hun mond dicht.
Jankende kinderen in de winkel gillende kinderen achter je huis en niemand die leert dat er ook nog buren zijn die wat rust willen hebben, kinderen moeten leren rekening te houden met anderen , opvoeden is de juiste remedie.
Heel simpel. Alle scholen met daarin blèrende jeugd en schoolpleinen naar een industrieterrein. Kunnen zo overdag hun longen over straat leeg blèren. Net als lawaaiproducerende bedrijven. Iedereen blij. En laat ze s'avonds gewoon een keer op straat spelen da's geen herrie, daar kan niemand last van hebben.
Wat een onverdraagzaamheid zeg. Kinderen die spelen maken geluid en gillen wel eens. Dat deden ze vroeger ook. Doe niet zo schijnheilig of speelde je vroeger met een plakband op je mond?
Klopt exact, kinderen horen in hun jeugd en ontwikkelingsjaren te groeien en spelen. Anders krijg je het amy winehouse of michael jackson effect. Dan sluiten ze zich op op latere leeftijd of kunnen niet met mensen omgaan als ze volwassen zijn.
Ik heb geen enkel probleem met spelende en lawaaimakende kinderen, we hebben ze aan beide zijden wonen. Wat wel een bron van ergernis is, is het onnodig gegil en gegier. Het gaat je door merg en been. Er wordt in elk geval nog wel door de ouders voor gewaarschuwd het gegil en gegier achterwege te laten, maar de kinderen zijn het door hun spel al weer snel vergeten. Mijn ouders hebben mij altijd geleerd dat ik niet alleen op de wereld woonde en dat ik rekening moest houden met de buren.
We spraken vroeger natuurlijk ook met een paar decibellen meer dan normaal maar nu lijkt agressie bij kinderen de hoofdmoot van hun schreeuwen te zijn, ik denk toch dat media, in welke vorm dan ook, een oorzaak is want daarin wordt het als "normaal" gebracht en kinderen copieeren dat!
Het is inderdaad en grote ergenis om in een restaurant rustig te willen genieten en kinderen lopen te rennen en te dreinen en als ik er wat van zeg worden de ouders nog kwaad ook. Ik heb altijd geleerd. Aan tafel eten we en als je klaar bent kun je gaan tekenen aan tafel. Toen was het overwegend heerlijk rustig. Terecht dat restaurants kinderen weigeren. Bij speelplatsen kun je een decibelmeter plaatsen. Als er teveel lawaai wordt gemaakt gaat er een snerpende toon af. Kijken hoe rustig het wordt!
alle klagers: u bent zelf nooit kind geweest? direct met alle normen en waarden van een volwassene uit de baarmoeder gestapt? Excessief lawaai door kinderen mee eens,daar dient de oppasser/opvoeder het kind voor te corrigeren, gewoon lawaai op een kinderspeelplaats? denk even na, uw wou graag dat de kinderen van nu psychotisch opgroeien zodat u NU rust heeft? u krijgt de rekening dan later als ze zo gefrustreerd zijn dat ze door het lint gaan bij het minste of geringste. lekker toekomst wilt u creeren
Natuurlijk is kindergeluid overlast .. Het punt is alleen wat nog als redelijk kan worden gezien. Is het geluid van tien schreeuwende kinderen acceptabel? En van honderd? Ieder uur, een keer per dag, per week? Verder zijn kinderen bij een school anders dan kinderen in een speeltuin of zwembad. Vraag is dan ook of je hier nu werkelijk een wet voor moet gaan maken.
sommige mensen en kinderen krijgen gewoon drang om te schreeuwen tussen al die zeikerds die in rust willen zijn. we are alive not death dan worden we wel rustig! mooi dat er een wet voor is!
Kinderen moeten kunnen spelen, maar gillen en krijsen horen daar niet bij. In ieder geval niet in een woonwijk. Hier ligt vooral een taak voor de ouders. Woongenot geldt voor iedereen.Aantasting daarvan vraagt om maatregelen tegen o.a. geluid-overlast.Voorstel voor wet op dit terrein met deze impect-zoals in (een deel van)Belgie en Duitsland-is absoluut geen goede zaak.Ook ik ben een liberaal!
Omdat de huidige generatie "ouders" hun kinderen geen opvoeding geven maken politici van overwegend die zelfde generatie maar een wet dat kinder-gekrijs en geschreeuw geen overlast is. Hoezo:"samen komen we er wel uit".
Ik ben ook kind geweest, dus de kinderen mogen van mij ook in hun spel wat leven maken, de klagers zijn waarschijnlijk als volwassen mens geboren. Ik heb twee kleinkinderen en ik geniet van hun als ze onbekommerd spelen.
imo is krijsen overlast en daar moet wel tegen gehandeld worden ... normaal kindergeluid niet natuurlijk!
Laat die kinderen toch! Het is ook noooooit goed! Mensen zijn onverdraagzaam geworden omdat we allemaal op en in elkaar wonen! Mijn gepensioeneerde buurman staat bij voorbaat al te gluren als mijn kinderen in de tuin spelen, alleen maar om te kijken of er iets gebeurt waar hij wat van kan zeggen..
Het geluid van lachende en spelende kinderen....wie wordt daar nou niet vrolijk van? Miljoenen kinderen over de hele wereld hebben helemaal niets om te lachen. Denk daar maar 's aan voordat je zeurt over het plezier van anderen en denk 's terug aan de tijd dat jij als kind heerlijk op kon gaan in spel en plezier
Schreeuwen en gillen, een gezonde uiting van plezier? Waarom zijn er dan zoveel poliepen en stembandproblemen bij de jeugd?
Als ik vroeger om niks liet te gillen op straat kreeg ik een pak slaag en mocht ik niet meer naar buiten. Tegenwoordig kan ik niet in mijn voortuin zitten vanwege de 4 gezinnen (de minderheid) in mijn straat die de kids tot tien uur 's avonds op straat laten schreeuwen en gillen. Onbegrijpelijk en behoorlijk asociaal.
Ik ben het gegil van "spelende" kinderen zo zat dat ik mijn huis tekoop heb gezet. Ik zoek nu iemand die daar wel tegen kan en mijn huis wil kopen. Misschien ouders van "spelende" kinderen. Dus: tekoop mooi ruim huis, in kinderrijke buurt gelegen. Kortom een heerlijk familiehuis. Overigens heb ik ook kinderen, maar die zijn opgevoed met het principe dat je rekening moet houden met anderen.
Het spelen van kinderen is belist GEEN probleem. Maar het krijsen en oorverdovend gillen DAT is een probleem. Maar kinderen mogen tegenwoordig alles. Opvoeden is er niet meer bij. Bovendien mogen kinderen/ouders best wel leren dat er nog meer mensen op de wereld zijn.
In Duitsland kom je ook regelmatig borden tegen die een lawaaiverbot laten zien. Op bepaalde tijden mogen kinderen geen herrie maken. Dat is hier heel gewoon.
Geluid van spelende kinderen okee. Maar krijsende kinderen omdat ze hun zin niet krijgen wordt bij wet geregeld dat ze dan een schop onder hun kont mogen krijgen!! Dan is het mij best!!! Heb een giga hekel aan krijsende kinderen!!!!
Vijf heerlijke weken vakantie in Nederland gehad.Het weer kon wat beter.Maar het voordeel van dit weer was dat we geen last van kindergekrijs hadden.
Bij opvoeden hoort ook dat je een kind leert dat het niet voortdurend schreeuwt en krijst! Helaas zijn de meeste ouders geen haar beter, hun koters moeten alles maar mgen, de rest van de maatschappij moet dat maar accepteren. Hoog tijd voor een vergunningstelsel, alleen recht op kinderen als je aantoont voldoende verantwoordelijkheidsgevoel te hebben om ze fatsoenlijk op te voeden. Is meteen een mooie oplossing voor het overbevolkingsprobleem want ik denk dat de meeste ouders niet zouden slagen voor zo'n test....
Kindergeluid is inderdaad geen overlast, maar wel dat achtelijke gekrijs en gegil wat je soms door merg en been gaat. Hier is dus duidelijk de opvoeding in beeld die vaak te kort schiet en wat bij de welvaart schijnt te behoren.
Gewoon voldoen aan de wettelijke regels. Teveel decibel is overlast. Of het nu auto's, motoren, treinen of gillende kinderen betreft.
Tina, Amersfoort | 12:44 | 31.07.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Altijd denk ik in wetenschappelijke gronden maar als jullie dit schrift alom onredelijk afwijzen dat mankeert er echt wat aan jullie gronden en niet aan de mijne . Kinderen zijn niet lief zoals wij dat altijd maar aangenomen willen hebben, ze worden dat door moeders vaak wel zo gevonden, vrouwen dienen rationeel hun lessen en bijdragen te beoordelen en niet afgaan op.. kinderen hebben het nodig - want dat is geen gezonde opvoedkundig tolerenen maar eerder zoals de wind waait strategie geen één strategie
Spelende kindere maken veel geluid. Ik vind dat gekwetter een mooi geluid, het betekent dat ze blij bezig zijn. Opzettelijk herrie maken is natuurlijk wat anders maar ga luisteren op een schoolplein in de pauze. En die knul die rennend met gespreide armen een straaljager wil nabootsen is helemaal geen lastpost. Laat ze lekker spelen. Er is verschil tussen speelgeluid en herrie trappen.
Blijkbaar zien en horen veel mensen het verschil niet tussen gegil uit enthousiasme tijdens het spelen, of gillen om het gillen!
Terecht! Kinderen zijn de essentie van de mensheid. Het geluid van kinderen kan daarom nooit overlast zijn. Pech voor de zuurpruimen die daar "last" van hebben.
Ik ben heel veel in het buitenland geweest, en dat geschreeuw en gekrijs tijdens het spelen hoor je alleen in België en Nederland. In ieder land spelen kinderen, maar wel zonder gegil om het gillen. Waar ik ben opgegroeid leefden we grotendeels buiten, en het was heel vanzelfsprekend dat je rekening met anderen hield, dus er werd niet gegild en gekrijst. Het is niet normaal dat het hier maar heel gewoon wordt gevonden.
ik kan mij toch herinneren,in tegenstelling tot anderen, dat wij vroeger ook liepen te schreeuwen en te gillen, maar het geheugen is zoals altijd selectief, er zijn nu gewoon meer kinderen en veel minder ruimte . wij speelden ook in portieken en trappenhuizen, zaten op de vensterbanken, deden kaatsballen tegen de muur, jongens knepen meisjes in de kont en scheurden op kreidler en puch in de straat, niets is veranderd, alleen de tolerantie ligt een stuk lager ,waarschijnlijk omdat iedereen zo gestresst is
Tja ben zelf ook kind geweest, maar als je vroeger moord en brand stond te schreeuwen kwamen de mensen naar buiten en vroegen of er iemand vermoord werd. Tegenwoordig is "spelen" gillen schreeuwen krijsen als een gestoorde en wie het hardst schreeuwt heeft gewonnen, en neit een uurtje ofzo nee een hele dag als het moet wat op zich ook al knap is om het vol te houden.
Onzin! Kinderen moeten kunnen spelen,maar er zijn grenzen. Dat gekrijs,wat door merg en been gaat, hoeft niet.Kinderen moeten opgevoed worden en daar schort het aan.Ouders hebben andere belangen,kinderen lijken soms bijzaak.Jammer vooral voor die ouders,het zal als een boemerang bij hen terug komen.
De onkunde van opvoedende ouders is ligt hieraan ten grondslag. Doordat zij geen respect hebben voor de medemens brengen ze dat ook niet over op hun kinderen met al het gekrijs tot gevolg. De irritatiefactor stijgt daardoor tot ongekende hoogte. BEDANKT FIJNE OUDERS!!!
De klagers zijn zeker zelf nooit klein geweest, hebben dan ook nooit buiten gespeeld en ook dan nooit eens lopen gillen. Wat zijn we een volk van zeikerds geworden.
zo'n wet moet er in Nederland ook komen. Over en uit met dat gezeik over spelende kinderen.
Gillende en krijsende kinderen vind ik wel overlast. Onze buren hebben 3 kinderen ong. 6, 4 en 1 jaar oud. Als zij in de tuin zijn dan is het gillen, schreeuwen en krijsen om de 5 minuten omdat ze hun zin niet krijgen. Achter op plein is een parkeerterrein en die kinderen spelen en fietsen tussen de auto's door, hun ouders lopen met kinderwagen tussendoor.Owee als er bij hun op de auto een krasje zit van een ander! Van ons mogen ze oprotten want ze houden totaal geen rekening met buren. En zij is dan zgn psycholoog!
Nou hier ben ik het ook absoluut niet mee eens Daar ben je lekker mee als de buren een zootje krijsende kinderen hebben die ongelimiteerd hun gang mogen gaan en er niets van gezegd mag worden, er is altijd nog iets als een geluidsdrempel ook dat is wettelijk vast gelegd. Als ik buren zou hebben die hun kinderen ongelimiteerd zouden laten gillen dan mag je tot 22 uur muziek draaien toch dat is nog steeds niet strafbaar denk ik bij mezelf.
lawaai mag je maken vanaf 10 uur s ochtend tot en met 10 uur s avonds. en als je dan nou met muziek bezig bent of aan het boren wat mijn apart je grasmaaier op benzine als het maar tussen deze tijden blijft,met uit zondering een feestje terwijl je de buren heb ingelicht en akkoord heb gekregen.en wat betreft de klaagende buur die had beter moeten weten toen die naast een school ging wonen 1+1=2 duidelijk :)
Geen overlast? Dan moet hij eens een middagje bij ons in de achtertuin komen zitten. Kinderen spelen niet, ze schreeuwen en krijsen dan dat komt door de ouders van nu. Alles kan en mag en tijd voor opvoeden hebben of nemen ze niet.
Graag stel ik voor om in het vlaams parlementsgebouw een kinderopvang te creeeren. Ik ben benieuwd hoe lang het wetje standhoud.
Iedereen noemt zijn/haar kind tegenwoordig een prinsesje (meisjes zijn de ergste gillers). Dat is het probleem: het voetstuk waar die lieve schat op geplaatst wordt. Ga er maar van uit dat uw kind niets bijzonders is, gewoon net als alle andere kinderen. En behandel hem/haar dan ook zo. Ook voor het kind een stuk gezonder, hoeft er niet zo gepresteerd te worden wat de meesten niet kunnen waar maken. Een bijzonder talent? Dat komt er heus wel uit! Aanleren kun je het in ieder geval niet.
ik woon in Belgie ook ik heb niks tegen kinderen maar wel tegen de ouders die de kinderen tot 23.30 laten buiten spelen, er moeten ook nog mensen werken ook al is het vacantie! Het ligt aan de ouders lekker makelijk.
Laat kinderen maar lekker alles doen wat ze willen (schreeuwen, bleren, krijsen, ruzie maken, pesten), niets verbieden of bestraffen. Dan worden het fijne sociale mensen als ze groot zijn. De meeste kinderen van tegenwoordig zijn al verwende nesten.
Levert dat geen stress op bij de omwonenden? Hoeveel kun je hebben tot dat je er genoeg van hebt omdat er niets aan de hand is maar wel dat geschreeuw moet toleren. waar komt die behoefte om te schreeuwen vandaan bij kinderen. Individuele kwestie:gehoord willen worden? Holle vaten klinken het hardst.
ach hier in duitsland is het precies zo woon vrijstaand en behoorlijk ver bij de buren vandaan maar het is net of ik naast een dierentuin woon. Zijn ze niet de hele dag aan het maaien dan bleren de kinderen wel de hele dag. Op een gegeven moment merk je het niet meer
Heb naast een school gewoond.Overlast is onmenselijk.Onophoudelijk gekrijs.Wat lawaai en geroep is normaal,maar dit gaat alles te boven.Kinderen krijgen geen grenzen opgelegd.Ouders zijn erger,vinden dat zij regels aan de laars mogen lappen omdat ze kinderen op komen halen.Dat betekent dat je inrit dagelijks geblokkeerd wordt en je zelf niet in/uit kan rijden.De politie helpt niet,je eigen inrit afsluiten mag niet.De ouders worden agressief als men ze vraagt niet de inrit te blokkeren want hun kinderen..
Ook in een flat waar woongenot verstoord kan worden door een kind dat constant frequent met een bal op de parketvloer aan het stuiteren is?een kind dat altijd schreeuwt en dan ooit in de problemen komt niemand kijkt er dan meer naar om want iedereen denkt dat het kind maar wat aan het schreeuwen is. Leer ze eens gepast met hun stemgebruik om te gaan, de meeste zijn niet zo traumatisch dat ze schreeuwtherapie nodig hebben, schreeuwen is eerder een afwijking dat ergens op duidt in de persoonlijke omgang&ontwikkeling
Ik ben grootgebracht op 3 hoog in de stad en mijn moeder riep altijd, zachtjes lopen, niet schreeuwen, niet met de deuren smijten, niet ballen tegen de muur v.d. buren, hou je mond als grote mensen praten, denk om de buren. Ik heb er niets aan overgehouden en heb het mijn dochter ook geleerd. Maar de meeste ouders........
Onbegrijpelijk ik vind kinderen vaak irritant en erger me er groen en geel aan, ik zie helemaal niets in deze voorstellen. Wanneer de overheid niets aan deze geluidsoverlast doet bevorder je dat mensen eigen rechter gaan spelen!
Het verhaal rond spelende kinderen verhult dat het vooral gaat over het ergerlijk brullen,schreeuwen en tieren als wilden.Het gedrag van die verwende kinderen in het openbaar vervoer is illustrerend.Schoenen op de zetels, helse muziek in de oortjes,boekentas in de loopgang.Opvoeden betekent grenzen stellen en rekening houden met de ander.Fietsen als ongeorganiseerde bendes tot op het voetpad toe..geen verkeersregels respecteren..schuttingtaal wanneer hen iets in de weg staat.Verwend door verwaarlozing ?
Kinderen moeten kunnen spelen maar als je tuin aan een kinderopvang grenst waar je van s'morgens 10.00 tot s'avonds 19.00 gillende krijsende huillende kinderen hoort en je niet meer rustig in je tuin kunt zitten dan wordt het wel even anders.
Waarom denken ouders altijd dat kinderen mogen blijven schreeuwen en gillen ook al hebben andere mensen daar last van!! Ik vind het prima als je voor kinderen kiest maar daarom moet ik nog geen last van je kinderen hebben. Dat kinderen buiten kunnen spelen is uiteraard prima maar ouders zouden hun kinderen eens beter moeten opvoeden dat krijsen en gillen niet hoeft om normaal leuk te kunnen spelen. En ja....ik heb geen kinderen en wil van mijn rust genieten in het weekend!!
Ik eet, vlieg en ga op vakantie alléén bij maatschappijen die kinderen weren. Heerlijk zonder dat gekrijs. Supermarkten volg hun beleid.
Zelfs kinderen van 13 jaar gillen nog en de moeders schreeuwen nog harder en het liefst voor andermans deur.
Als het nou gewoon spelen was....maar dat gekrijs. Als je iets te vragen of te zeggen hebt ga je naar die persoon toe en schreeuw je niet, maar waarschuwen is al helemaal niet aan de orde tegenwoordig, ze schreeuwen overal doorheen.
Wij mochten vroeger spelen en voetballen op straat wat we wilden. En alle geluiden die daarbij hoorden werden gewoon geaccepteerd. Zelfs als pubers op een kluitje lol maken .. niks aan de hand. Maar: onzinnig schreeuwen, radio op straat, gas geven met de brommer voor de show? Dan werden we er direkt op gewezen dat dat de bedoeling niet was. Kinderen een wettelijke vrijbrief geven om zoveel herrie te maken als ze willen is werkelijk bedacht door mensen die Spock nog als leidraad voor de opvoeding hanteren.
Het zal wel stemmen opleveren!!. Maar het lijkt wel of de duvel ermee speelt maar bij bejaardenhuizen staan altijd zowel scholen als kinderspeelplaatsen. Afschuwelijk, hoefden wij vroeger echt niet te proberen zo te krijsen. Gutegut wat zijn wij nou gefrustreerd.
Papa moet werken, mama moet ook werken. Dit is zo bepaald door de hedendaagse politiek. Opvoeden gebeurt tegenwoordig op het kinderdagverblijf en ja dat is geen opvoeding. Normen en waarden kunnen niet meer bijgebracht worden omdat beide ouders van de politiek moeten werken. Een ouder thuis als de kinderen uit school komen is de oplossing, een BSO absoluut niet. Alleen zo kun je kinderen weer leren dat schreeuwen en gillen geen spelen is.
Groot gelijk,zit ik lekker op een terras te eten maken die kinderen een pestherrie rennen tussen de tafels door en de ouders, ahhh ze zijn zo schattig en vooral niets van zeggen.
Belachelijk. Dit geeft het verkeerde signaal af dat je geen rekening hoeft te houden met andere mensen (buren). Ik denk niet dat we daar op zitten te wachten. Hoe eerder en hoe meer iedereen zich dat wel beseft hoe beter we kunnen samenleven.
In het begin was het rustig in onze tuin, tot er bij een gezin kids geboren werden. Sinds die tijd lijkt het hier wel een camping; gillen, krijsen, drammen, aandacht eisen en op allerlei manieren herrie maken. Nooit wordt er ingegrepen door de ouders en het lijkt alsof ze altijd thuis (en buiten in de tuin) zijn. Spelende kids oké, maar van die krijsers; vreselijk. Denk eens na!
Kinderen op een schoolplein zijn de grootste bron van ergernis en wat mij betreft de grootste vorm van overlast. Niet het normale geroezemoes maar het gegil en ander lawaai boven de 100 decibel. Ouders, maar vooral onderwijzend personeel, kunnnen hier veel aan doen. Verbied de absurde uitwassen en zie hier op toe.
voorbeeld van linkse"vrije opvoeding".De jeugd heeft de toekomst. Daar ben dus juist zo bang voor.
Laat kinderen lekker spelen. Dat daar wat geluid bij geproceert wordt is toch niet zo erg. Waren wij vroeger dan zoveel anders?
Ja,idd...Als het nou gewoon spelen is heb ik daar geen enkel probleem mee...maar te vaak lijkt het erop,wie het hardst kan gillen en schreeuwen....Maar ach,dan zijn ze na thuiskomst wss uitgeschreeuwd en dat is misschien wel weer prettig voor hun ouders?
vind het behoorlijk irritant,krijsende kinderen om 8 uur in de ochtend. En dan de ouders er ook nogeens overheen.Ach ja deze kinderen kunnen niet normaal praten. dat hebben ze niet geleerd):
Dit is een goed plan. Ik vind het belangrijk dat kinderen opgevoed worden want het is maar lekker makkelijk om hen aan hun lot over te laten. Te zeggen dat ze vanzelf wel groot worden. Nee, als je kinderen neemt, voed ze op. Leer ze dat ze mogen spelen, maar geen andere mensen mogen lastig vallen, dus niet te hard gillen. Ik vind dit niet meer dan normaal, want straks komen ze op school en als er dan wat van gezegd wordt, dan denkt zo'n kind dat de juf of meester een hekel aan hem/haar heeft.
Normen en waarden bij brengen begint vanaf de geboorte.. Maar tegenwoordig is een kind hebben meer statisch symbool dan dat je ze ook wat moet bijbrengen/opvoeden.. Dat laten ze liever aan een ander over dan dat ouders zelf daar de energie voor moeten opbrengen, ze laten het liever gaan onder het mom, het moet maar kunnen zolang ik er maar geen last van heb.
Ben het niet eens dat kinderen onbeperkt lawaai mogen maken. Helaas is dat de hedendaagse tendens. Kinderen spelen niet meer, ze plegen overlast en gillen en vernielen dat het een lust is. Ouders van nu zijn toen zij kind waren wel gecorrigeerd als ze op straat gillend en krijsend "speelden" Helaas, misschien door de te harde muziek in de pubertijd, zijn ze nu DOOF voor het gekrijs van hun kroost.
Spelende kinderen prima,maar dat gegil de hele tijd om niks dat is pas erg. Mijn kinderen moesten ook vroeger rekening houden met de buurt dus geen geblèr dan. Ouders doen er niets meer tegen lijkt wel,schreeuw de bende maar bij elkaar en dat moet spelen heten tegenwoordig.
laat die kinderen in hun eigen tuin gillen en niet voetballen bij een ander voor de deur.
overlast word veroorzaakt door de OUDERS die hun kids NIET opvoeden en GEEN normen en waarden bijbrengen. helaas zijn dat er ook erg veel in nederland, kijk maar om je heen.
De ouders van nu, zijn straks de grootste zeurders over het lawaai van andermans kinderen als hun eigen kinderen groot zijn.Dat heb ik al gezien in mijn eigen omgeving.Waarom mag je de kinderen niet meer opvoeden met verantwoording naar hun omgeving? Een klere herrie is gewoon irritant!En minder hangjeugd produceren is ook wel aardig.
he zijn julli zelf niet klein geweest volgens mij schreewden julli nog harder laatlekker spelen. hebben julli zelf dan geen kinderen of kleinkinderen ????
Wonen in Heemstede, toch een behoorlijk kakieneus dorp, ook hier naast ons een tuin vaak vol schreeuwende en express gillende krijsende kinderen, de ouders met openslaande deuren laten dan ook harde muziek horen zandvoortse strand herrie noeen we dat, er is een bureau in heemstede, meldpunt overlast, dat gaan we nu maar is proberen want we nemen het niet langer meer genoeg is genoeg. Is kijken wat de uitkomsten zijn.
Mag mijn spelende hond nu ook de hele dag blaffen?......Hij is pas 4 en nogal speels, maar blaft ook alleen overdag!..Even voor de duidelijkheid:Ik krijg geen kinderbijslag of een tegemoetkoming i/d opvangkosten van mijn hond,ipv dat betaal ik wel honden(overlast?) belasting.
kinderen moeten eens door de ouders geleerd worden om niet te schreeuwen. Want een normaal gesprek kunnen ze niet meer voeren. Kinderen kunnen alleen nog maar schreeuwen en tussen een paar hoge flats klinkt dat of ze bij je binnen staan te schreeuwen.
sommigen zeuren overal over, spelende kinderen, een hond die blaft, een auto die rijdt...verdraagzaamheid is ver weg
Allen hier in de EU heb je dit soort hokjes mensen die vinden dat kinderen en kippen geluidsoverlast veroorzaken. In de jaren dat ik hier woon heb ik gemerkt dat de mensen in de EU echt om hulp vragen omdat ze te ver van de natuur afstaan. Ga een keer naar de tropen en blijf er een maand om tot jezelf te komen. In dit geval begrijp ik dat mensen antidepressiva slikken. En laat die kinderen en kippen lawaai maken en zeik niet
Volgens mij keert men het om. Vroeger leefden kinderen in angst, omdat ze gewoon mishandeld werden. Nu zijn er teveel gefrustreerde volwassenen,die onverdraagzaam zijn geworden. Dat wat ze geschreeuw vinden, is waarschijnlijk een normale uiting van plezier.
Heb een trapveldje achter, niks mis mee hoor. Maar gister was daar een stel aan het voetballen en daar kwam me toch een hoop gegil en gekrijs bij kijken! Ook op het schoolplein, zo'n 500 meter verderop, horen en zien vergaat je als het speelkwartier is. Waar is dat nou in vredesnaam voor nodig, hoefden wij vroeger toch ook niet te flikken? Als wij zo liepen te schreeuwen, krijsen en gillen dan werden we meteen naar binnen gehaald. Zielig? Nee, zo leerden wij rekening houden met anderen.
Harde geluiden worden als irritant ervaren met als gevolg: stress.Daar kunnen ook parlementsleden niets aan veranderen. Heel vreemd wanneer een ander mens voor je gaat bepalen wat hinderlijk voor je is of niet. Instinctief loopt een mens weg van te harde geluiden, zoals b.v.van schreeuwende kinderen. Jongere mensen kunnen meer lawaai vedragen dan ouderen. Dat is geen onwil maar een feit.
Ik ben blij dat ik in Belgie woon!!! Eindelijk es een wet waarin kinderen weer kind mogen zijn!!! Dat er nu veel kinderen krijsen ligt gewoon aan die zeikende mensen die niks kunnen hebben, wat zou jij doen als iemand tegen jou zegt dat je es moest ophouden met zeiken, JUIST dan ga je nog harder zeiken! Er moest een wet komen die mensen met een sjagerijnig gezicht pas na 22u op straat mochten komen, voor de rest lekker binnenblijven!
belachelijk plan hoop dat zich men wel realiseert dat het bijna geen houden is wanneer een kinderdagverblijf achter je woning huist. de prinsjes en prinsesjes mogen gillen bleren en schreeuwen alsof het een lust is a-sociaal gewoon dat daar nooit op gelet wordt en als je er wat van zegt dan zegt de schoolleiding vn als je het niet bevalt dan rot je maarop. mooi voorbeeld voor die koters.nee wat mij betreft is het een zeer slecht a-sociaalplan.
Volgens mij hebben heel veel kinderen vandaag de dag last van een vorm van adhd. De kwaal van de 21ste eeuw. Het lijkt wel alsof deze kinderen niet op te voeden zijn, hoe goed je als ouder je best ook doet. Als ouder krijg je te maken met veel onbegrip uit de omgeving maar zelf sta je ook met je handen in het haar. Ook voor broertjes/zusjes die wel 'normaal' zijn is het een dagelijkse strijd. We leven tegenwoordig ook in zo'n nare tijd. Iedereen heeft haast, iedereen werkt... maar ik niet hoor!
Kinderen die spelen en geluid maken om het spel is niet het probleem. Kinderen die van gillen een spel maken en ouders die er dan al koffie drinkend met een sigaret in de mond om staan te lachen is voor mij wel een probleem. Kinderen weten niet beter, ouders horen in te grijpen maar zijn druk met elkaar om de buurtroddels te bespreken. In een buurt waarin de straat zowat grenst aan de huizen zijn gillende kinderen geen pretje. Helemaal niet als je moet studeren of werken. Oplossing: voed je kinderen op!
Sorry hoor, maar bij een kind dat normaal en uitgelaten speelt HOORT lawaai. Als ze zich niet kunnen uiten dan krijg je een wellicht later alleen maar problemen. Laat een kind een kind zijn. Zolang het geen rottigheid uithaalt en leert wat wél en niét kan. Bij elk schoolplein wat je nadert moet je toch kunnen horen dat ze het gezellig hebben?!!
Ik wacht op de partij die hier in Nederland een wetsvoorstel indient om het lawaai van spelende kinderen wél als geluidsoverlast aan te merken. Beetje normaal doen lijkt de koters van tegenwoordig niet meer te worden geleerd.
Niet alleen de kinderen zorgen voor(geluid) overlast,wat dacht u v/d brengende en halende ouders die complete woonwijken blokkeren met hun auto's en onderling nog even luidkeels hun laatste nieuwtjes(is wss hun enige mogelijkheid v/d drukke dag)uitwisselen?Het maakt ze volgens mij helemaal niets uit(ik noem het asociaal gedrag)...Midden op straat of op de stoep(vaak met de alarmlichten aan)parkeren.Dus, wss is het straks gewoon"jong geleerd,oud gedaan"??
Bij ons in de straat is een grote speeltuin,maar de kinderen voetballen en rennen liever op straat en schoppen oa onze auto telkens kapot.Kapotte spiegels,voorruit,er wordt geen sorry gezegd maar je krijgt nog een grote bek als je netjes vraagt of ze willen uitkijken of ergens anders voetballen.Ze zitten helaas ook aan je huis en treiteren de hond.De ouders vinden het maar best zolang het niet voor hun huis gebeurt.Je kunt nergens terecht.
Mensen toch. Wat maken jullie je eigen leven moeilijk. Laat het komen zoals het komt. Als je voor iedereen en alles om je heen de verantwoordelijkheid wilt nemen, weet je nu al dat dat niet gaat lukken. Je hebt alleen jezelf ermee. Ik ga elke zaterdag uit en slaap zondags lang uit. Om 10 uur word ik wakker van de kerkklokken. Moet ik dan een klacht gaan indienen? Als jullie willen zeuren, klagen en ongelukkig zijn, moet je dat lekker doen. Je hebt alleen jezelf ermee! Ga maar in de slachtofferrol!
We zijn allemaal kind geweest en maakten uiteraard geluid maar als het te erg werd werden we wel door onze ouders gecorrigeerd om stiller te zijn.En dat is er tegenwoordig naar mijn idee niet meer bij want ouders van nu vinden dat hun kinderen zich moeten kunnen uiten.En er wordt absoluut geen rekening gehouden met andere mensen. Want de tegenwoordige kinderen lijken wel een extra volume knopje te bezitten wat niet zachter gezet kan worden.
Er is een wereld van verschil tussen spelende kinderen met normale kindergeluiden en krijskinderen. Tegenwoording worden (helaas) krijskinderen als de norm gezien.
Een groep spelende kinderen, die hoor je. daar is niets mis mee. Ik ben spciaal aan een speelplein gaan wonen toen mijn kinderen klein waren. Als ze te lang schreeuwden hadden ze de keuze: of naar binnen komen of zachter. Mijn kinderen corrigeerden de jongere kinderen. Nu hebben ze de leeftijd dat ze niet meer op het plein komen. Het lawaai is enorm toegenomen. Met grote regelmaat doe ik de ramen aan pleinzijde dicht omdat ik de TV niet meer kan horen. Lawaai in welke vorm dan ook, blijft overlast
Erg raar en jammer.Er klopt niets van dat kinderen onbegrensd overlast mogen veroorzaken.In onze straat zorgen kinderen voor enorme overlast,vandalisme,geschreeuw en ouders houden geen toezicht.Dit zal er alleen maar voor zorgen dat kinderen nog minder fatsoen wordt bijgebracht en dat mensen plekken met kinderen gaan mijden en kinderen niet meer welkom zijn.Een segregatiebeleid,denk dan aan restaurants,winkels en hotels waar kinderen niet meer welkom zijn.
Dat ligt wel aan de plaats, idd een kinderopvang, school etc is oke. Maar in een restaurant, vliegtuig, terras of winkel mag het wel als geluidsoverlast bestempeld worden is mijn mening. En dat zegt misschien wel meer over de ouders dan over de kinderen...
Elk stukje groen word vol gebouwd. De kinderen hebben deen ruimte meer om te spelen.Kinderen zijn hinderen zei vader Kats maar hij vergat dat hij zelf ook een kind geweest was.
Ach wordt hier gezeurd over kinder herrie, ze schreeuwen wel maar waar leren ze dat van .... juist. Al die filmpjes op de campingzenders waar die domme amerikanen oh my god oh my god lopen te bleren als er maar iets fout gaat, hoe denk je dat die kinders daar op reageren. En wij ouders zijn al niet veel beter.kan me nog iets bedenken uit mijn jeugd, ging zoals vele naar het eerste van de plaatselijke FC, maar kon met altijd mateloos ergeren aan die schreeuwende vrouwen op de tribune dat gegil en niks en nogwat.
normaal spelende kinderen geen probleem voor mij, maar gillen, krijsen enz daar heb ik moeite mee, moeders en vaders, leer kinderen alleen gillen als ze in gevaar zijn, ik heb buurtkinderen die de hele dag door gillen gewoon voor de grap, jammer want als er echt iets aan de hand is.......
Geachte lezers. Inmiddels ben ik nu 63 en in mijn buurt heb je veel spelende kinderen, maar ik heb daar geen last van soms doe ik ook mee. Waar ik wel last van heb is het verkeer of knetterende brommers of buren ruzie of van die eentonige dreun muziek, overigens kan muziek heel leuk zijn zonder irritatie of geluidsoverlast. Dus die wetten die men handteerd rammelen van alle kanten en dus ook niet correct helaas. Dus kinderen wees lief!
Wat is dat nu in NL? krijgen we straks ook een verbod op kinderen die schreeuwen, net zoals rokers in een kroeg? Laat een kind het hoogste woord horen, ouders leer ze blikspuit, trefbal. verstoppertje, alles wat beter is dan het weg moffelen achter een PC. Ik woonde en woon nog in vele landen en een kind maakt alles blij. Noem maar een land op en ik ben er geweest. Maar verdomme, laat de kinderen zoals ze zijn: De toekomst!!!
Kindergeluid alleen is geen overlast dat is juist.Maar meestal is dit Schreeuwen en een hoop Herrie maken. Maar zeg vooral niets anders zeur je en ben je zelf nooit jong geweest. Dat is de standaard opmerking die je dan krijgt. Kinderen moet je opvoeden.En daar hoort ook bij dat je geen overlast moet veroorzaken waar dan ook.Maar ja tegenwoordig moet alles kunnen thuis op school en op straat!.Maar op de scholen in Belgie is men wel strenger als in Nederland dat weet ik wel en dat is prima!!!
overlast word veroorzaakt door de OUDERS die hun kids NIET opvoeden en GEEN normen en waarden bijbrengen. helaas zijn dat er ook erg veel in nederland, kijk maar om je heen.
Er wordt weer eens niet goed gelezen. Het gaat over het geluid van spelende kinderen, niet over asociaal gedrag. Kinderen moeten gewoon kunnen spelen. Als ze achter de pc zitten is het niet goed, als ze buiten spelen gaan we weer zeuren? Hou nou toch op!
Hier kunnen ze op het KDV er ook wat van! Gillen en krijsen,maar de betrokken ouders hebben daar natuurlijk zelf geen last van!! Want die horen hun kinderen pas bij het ophalen en/of wegbrengen van hun kroost en uiteraard niet gedurende de gehele dag?!
Natuurlijk kinderen zijn tegenwoordig heilig en hoef je niet meer op te voeden.Dus je hoeft ze ook niet leren met anderen rekening te houden.En kom nou niet aan met wij zijn toch ook jong geweest, ja maar toen werden we ook opgevoed en dat is tegenwoordig niet meer nodig want zoals ik zal kinderen zijn heilig en doen nooit iets fout,tot ze in de pupertijd gaan stelen en mishandelen maar ja dat komt door hun jeugd
En terecht, maar wie klagen er dan? Zijn dat mensen die in de buurt vcan scholen werken???
Mijn Nederlandse kinderen hadden altijd veel plezier op de trampoline in de achtertuin. Dit tot grote ergenis van mijn Belgische buren....die konden niet hun middagslaapje doen! Spelende kinderen waren ze totaal niet gewend, of ik ze in het vervolg stil kon houden. De kindervreugde bleef, de buren heb ik daarna nooit meer gezien. Rare lui, die Belgen!
Of ze nu een kind of een hond hebben, de gedachtegang blijft hetzelfde, die van hun is leuk en heeft zo een vrijbrief om anderen onbeperkt lastig te vallen. Opvoeden is een in onbruik geraakt fenomeen, want we hebben het allemaal te druk met jong en hip zijn en de kinderen zijn vooral leuk op de Kerstkaart. Overigens, kinderen in Zuidelijke en Aziatische landen maken OOK veel lawaai, en zijn ook allesbepalend aanwezig. Denk dat we ze wereldwijd weer gewoon moeten gaan opvoeden
Dat wordt dan een vrijbrief om zo lang en zo hard mogelijk te schreeuwen, zonder ook nog maar enigzins rekening te houden met anderen. Die klager overdreef waarschijnlijk en heeft het nu voor veel anderen nog erger gemaakt. Buiten spelen moet natuurlijk, maar wat minder hard schreeuwen kan ook wel.
Objectief berichten is ook een vak. "...nadat één buur had geklaagd." De insinuatie ligt er duimendik bovenop. Het feit dat die opvang dicht moest geeft echter aan dat de overlast zodanig was dat de rechter die klager gelijk gaf. Er was dus echt wel iets mis daar. Maar vooral doorgaan met het blokkeren van mogelijkheden asociaal gedrag in te perken. Dan loopt de druk in de samenleving steeds verder op. Wie zijn klachten niet meer aan een rechter voor kan leggen wordt gedwongen eigen rechter te gaan spelen...
Als ze nu ergens onbeschoft zijn is dat wel in Italie,kom daar ook nooit meer met vakantie,en wat de kindertjes betreft lekker laten gillen,heb een school voor mijm deur,en dat is heel gezellig.
Maar het is het wel en nog geen klein beetje.
Belachelijk de reacties van mensen die vinden dat gillen en schreeuwen moet kunnen omdat 'wij ook ooit kinderen waren'. Nou ik kan je vertellen dat ik dat echt niet hoefde te flikken. Op school niet en thuis ook niet. Als ik nu soms kinderen hoor gillen en schreeuwen op straat en in supermarkten dan erger ik me kapot. Niks tegen gewoon spelende kinderen die roepen naar elkaar, da's gewoon gezellig, maar gillen om het gillen? Belachelijk en niet nodig. En de ouders? Die staan erbij en doen niks.
Ach weet je kinderen schreeuwen honden blaffen en schijten kerkklokken beieren laten we weer eens gaan leven er gebeuren veel ergere dingen
Spelende kinderen die geluid maken, prima! Maar krijsende kinderen vind ik wel iets anders. Alles moet maar kunnen, gillen en krijsen is voor die ouders van nu een expressievorm van het kind daar mag je niks van zeggen. Mijn kinderen hoefden dat in ieder geval niet te flikken, die konden dan meteen naar binnen komen. Krijsen is nergens voor nodig. Niet op straat, niet op het schoolplein en ook niet in de winkels. Opvoeden die hap, dat is wat ouders behoren te doen.
Nou,dan mag ze wel eens hier komen in het weekend?Dan schopt de buurvrouw de 3 jankende kinderen de tuin in om te spelen..........om half 7 smorgens!
Mijn zoontje schreeuwt niet maar speelt buiten met de bal. Toch stopte de buuf een briefje in de brievenbus met de vraag of ik m voortaan niet binnen kon houden want een buitenspelend kind was toch wel erg vervelend. Spelen de kinderen buiten is t weer niet goed! Toch maar even langs gegaan om te kijken waar ze nu precies last van had en uitgelegd dat ik t kinderen niet ga ontnemen om buiten te spelen
Veel kinderen kunnen alleen maar praten met de versterking op 10, en dan heb ik het slechts over praten. Natuurlijk heeft het met de opvoeding of juister gezegd met het gebrek daaraan te maken.
Mijn nichtje van 3 is geen schreeuwkind maar een lief vrolijk meisje,de juffrouws op de peuterspeelzaal zouden wel willen dat alle kindjes zo waren(is gezegd) Krijgen de ouders van een andere moeder(van schreeuwkind) te horen dat er maar weinig pit in mn nichtje zit!!!Hoe dom kun je zijn! Het is gewoon pure opvoeding en regelmaat.
dat geschreeuw van die kinderen moet verboden worden! zet ze gewoon achter de computer met een zak chips en een blikje cola, dan houden ze hun mond wel!
Hier ben ik, als ouder, het niet mee eens. In de straat hebben wij kinderen spelende met megafoons. Dit mogen ze niet voor de deur bij pa en moe maar wel een eindje verder op. Dat is a-sociaal gedrag. Kinderstemmen ja, maar dit gaat zelfs door dubbel glas+over het tv-geluid heen. Dat kan je niet maken. Na 20.00 uur moeten kinderen stil zijn. Allochtonen spelen vaak tot middernacht op de speelplaats voor de deur. Er lastig voor de kids die op een normale tijd naar bed gaan. Rust is belangrijk om goed te kunnen leren!
Ik heb liever mijn buurkinderen die spelen en schreeuwen dan mijn buurman met zijn kratje pils en André Hazes.
Spelen is iets anders dan gehoorbeschadigend krijsen. Kinderspel is alleen maar leuk om naar te luisteren en gezellig om in je buurt te hebben. Probleem is dat de meeste kinderen niet meer van de ouders geleerd krijgen dat er grenzen zijn aan de geluiden die ze tijdens hun spel maken. Je kan het de kinderen niet kwalijk nemen, want deze ouders zijn nl.dezelfde mensen die ZELF op de camping/in de tuin(bbq) doen of ze alleen op de wereld zijn, dezelfde mensen die ALLE ANDEREN maar zeurpieten vinden.
Niks zo vreselijk als schreeuwende kinderen. Daarnaast is er al zo'n mensenoverschot, ik snap niks van mensen die nog kinderen op de wereld zetten. Bewust kindervrij!
mees, haarlem | 10:47 | 31.07.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het kan geen kwaad als kinderen wordt bijgebracht, van jongs af aan, dat ze rekening met anderen moeten houden.Dat voorkomt later een hoop ellende. Het is een kwestie van opvoeden. Als er crèches komen waar al omwonenden zijn, dan hebben de omwonenden de langste rechten. Waarom moeten kinderen overal hun zin in krijgen?
Ik woon vlakbij een school het stoort mij niet spelende kinderen op het schoolplein ik erger me meer aan jongeren met opgevoerde scooters rot geluid van de uitlaat komt en s'nachts vuurwerkbommen in de flatcontainers doen of als ze uit de kroeg komen met een hele groep en keihard moeten ze bleren of de hele straat
Burger, uitgeest | 09:07 vraagt zich af waarom kinderen geillen en krijsen. Dat doen ze om aandacht te krijgen. Niet alleen kinderen gillen en krijsen/maken lawaai, ook vrouwen kunnen er soms wat van en leden van motorclubs die met hun goedkopen brommertjes extra lawaai moeten maken. Allemaal omdat ze aandacht willen. Ouders moeten hun kinderen meer aandacht geven. Dat is DE oplossing en het zomaar laten gaan/gedogen/acceptatie opdringen is geen oplossing! Kinderen spelen ok, maar gillen krijsen niet (de gehele dag)
Heel terecht. Kinderen horen de ruimte te hebben om te spelen. Dat valt niet onder de categorie misdaad. De tolerantie van sommige mensen is soms ver te zoeken. En als het werkelijk zo vreselijk is, los het dan samen op! Ouders horen het gedrag van hun kinderen te temperen. Een beetje zelfoplossend vermogen kan geen kwaad hoor! In plaats van alles naar derden (politie) toe te schuiven. Ik heb liever dat die zich met de echte criminaliteit bezig houden.
Kinder gegil/geschreeuw is wel overlast,helemaal gek zou je er van worden.Ga maar eens in een winkel centrum,als de prinsjes/prinsesjes hun zin niet krijgen,gillen maar.Ouders laten dat gillen gewoon toe.Kan toch niet.
Dan kunnen we ook beter vastleggen dat hangjongenen die met luid draaiende scooters of bromfietsen rondhangen geen overlast zijn, maar dat dat bij hun leeftijd hoort.
Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Verwijderd, Verwijderd | 10:41 | 31.07.11
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk
Als kinderen de hele dag moet een toeter lopen te mieren, dan heb ik soms de neiging om de tuinslang erop te zetten.
toontje, 10.02, ik heb ook een kind met adhd en hij komt niet uit een asociaal gezin, en ja .... soms schreeuwt hij wel eens ...
In Duitsland geldt, dat voor speeltuinen, chech scholen enz. Om de vele rechtzaken, tegen te gaan. Dat een kind geluid maakt, stoort denk ik niemand. Maar je heb van de aso familie's. Die kunnen 24 uur per dag schreeuwen. Meestal met ouders voorop. Houd gewoon een beetje rekening met anderen. Maar dat kan in NL niet meer.
Ilse, bel de wijkagent. En verder, ik woon naast een school,kindergeluiden ben ik gewend,ik vind het nu maar stil in de vakantie..:)
Onzinnige wetten die door de regenten worden bedacht. Zolang kinderen geluidsoverlast geven zijn de ouders aansprakelijk. Onderscheid maken op grond van leeftijd mag immers niet! Opvoeden die hap!
Kinderen schreeuwen uit volle borst!! Maar de ouders schreeuwen vaak nog harder...!!! Nu wel plaatsen he!! Anders ga ik schreeuwen!!!!
Toch gek,dat kinderen van tegenwoordig veel meer schreeuwen en krijsen ,kinderen waren vroeger toch echt wel rustiger.Opvoeding en voeding heeft er waarschijnlijk toch iets mee te maken. Ouders hebben vaak niet meer de zelfde aandacht voor hun kinderen,zo dat schreeuwen van kinderen misschien een schreeuw voor aandacht is.Als je naar de Aziatische landen kijkt zie je ook gelijk het verschil, kinderen zijn heel rustig en beleefd.
Inderdaad Wilma..heb zelf ook bewust niet voor kinderen gekozen...en wil dan ook geen LAST hebben van andermans kinderen. De meeste ouders denken dat iedereen hun kind net zo mooi en leuk vind als dat ze dat zelf vinden...NOT Enals ze krijsen of vervelend worden....ach ze zijn zoooo moe. Om niet goed van te worden!!!!
Spelende kinderen is leuk om te horen,maar gillende kinderen is afschuwelijk.Steeds meer kinderen denken dat ze moeten schreeuwen en gillen,en de ouders doen er helemaal niets aan,zijn volgens mij allemaal lui, of doof.Ook mijn eigen kleinkinderen gillen om niets.Als ik bij hun ben of zij bij mij zeg ik er altijd wat van.er is al genoeg lawaai.
Nederlanders zijn verworden tot klagers,zeurders en chagrijnen.Iedereen is fout en zij perfect.Verdraagzaamheid en samenhorigheid zijn al jaren over.Ik heb geen last van kinderen want ik werk gewoon overdag.En de kinderen zitten op school.Misschien had je dan ook gewoon niet bij een school moeten gaan wonen.Als ik in hartje amsterdam ga wonen moet ik ook niet gaan zeuren over lawaai.Vermoeiend hoor de nederlander....
Je kunt ook overal op gaan letten natuurlijk. Wat is het volgende ? Dat de vogels s'morgens al vroeg beginnen te tjilpen bij de zomer en die maar gelijk uit roeien ? Kortom het zegt meer over de mensen die klagen dan over het "probleem."
Dus als de wet bepaalt dat de eeuwig krijsende en gillende, onopgevoede kinderen van mijn buurman, die de hele straat terroriseren, geen overlast is, dan heeft niemand er dus meer last van? Zo komen asociale ouders mooi van hun verantwoordelijkheid af. Nu bepalen dat blaffende honden en popfestivals geen overlast veroorzaken en dan zijn we ook van die pestherrie af.
dat is lekker! spelende kinderen geen overlast? nee moet je hier eens komen; om 11 uur 'savonds lopen kinderen wedstrijdje te doen wie het hards kan schreeuwen tussen de flats! en mams&paps? geen idee! net zoals als alles; alles meot met mate!!
En graag een max. Leeftijd eraan koppelen en daardoor is het voor een ieder duidelijk. 14 jarig hangjeugd zijn voor de wet nog steeds kinderen maar in de praktijk is het toch even anders.
Wat een onzin ! Je zal er maar wonen. Natuurlijk is ook kindergeluid overlast. Kinderen worden al te vaak heilig verklaard (als er kindere omkomen bij een ongeval lijkt het wel veel erger dan als er mensen in de kracht van hun leven omkomen...???!!) Geschreeuw is geschreeuw, al komt het van egele of ....kinderen
(Spelende) kinderen kan je echt wel leren om rekening te houden met anderen. Maar ja, de meeste ouders hebben dat zelf nooit geleerd. Lang leven de vrije opvoeding....(Not!)
Prima als kinderen keihard mogen schreeuwen maar veel van die scholen van tegenwoordig waar 200 of 300 kinderen op zitten passen volgens mij ook niet meer in een woonwijk. Te druk in verband met het verkeer van ouders die kinderen komen brengen en halen en als die kinderen allemaal buiten zijn een hels kabaal. Je zult er maar naast wonen. Lijkt me goed om scholen op bedrijventerreinen te vestigen. Genoeg leegstaande kantoorpanden die na ene verbouwing als school dienst kunnen doen.
Spelende kinderen natuurlijk geen probleem. Maar waarom dat gegil? Kinderen moet je toch aanleren om rekening te houden met andere mensen, hoe moeilijk kan dit zijn? Alles maar tolereren van je kinderen, hoe kweek je lastige, ontspoorde pubers?
Nou, het kan wel overlast zijn. Het is opvallend hoe vaak kinderen lopen te schreeuwen tegenwoordig. Ik mocht dat vroeger niet van mijn ouders, maar had er volgens mij ook geen behoefte aan.
Spelende kinderen zijn absoluut geen overlast , gillende en krijsende kinderen wel . Ballen tegen het huis als er een trapveltje aan de overkant is vind ik ook niet nodig .En een grote mond als je ze daarop aanspreekt stel ik ook niet op prijs .Ik woon in een kindvriendelijke wijk Grasveltjes ,speeltuintjes een voetbalkooi. En nog voetballen ze in de straat, Gillen krijsen . Leuk als je man er dan om 0400 uur uit moet . Maar met de werkende mens word tegenwoordig nergens meer rekening gehouden .
Nu moet ik zeggen dat ik soms kinderen hoor gillen voor gek en onwijs. Dat is niet nodig. Spelen zonder geluid kan natuurlijk niet en hoeft ook niet. Maar dat harde gillen/krijsen is ook nergens voor nodig. Ook niet in een kinderdagverblijf!
Laat kinderen maar lekker genieten zolang ze kind zijn. Dat geblair van voetbal supporters irriteerd mij mateloos maar daar zijn geen klachten over. Allebij moet kunnen. Wil je dat alles niet horen is de Sahara de perfecte plaats. Overdag heerlijk warm, s'nachts heerlijk fris. Ook geen last van vogeltjes en kikkers.
Kindergeschreeuw en gespeel hoort bij het kindzijn. Degenen die vinden dat kindergeluid overlast is zijn zelf waarschijnlijk nooit kind geweest.
Axel, Hilversum | 10:31 | 31.07.11
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk
mijn vriendin woont tegeover een insteling,als de leidinggever ff van de kids af wil sturen ze ze naar buiten ,niet schreeuwen maar krijsen de hele dag door,als dat geen overlast is
Dat kinderen spelen en plezier maken is prima we hebben buren met van die verschrikkelijke schreewende kleinkinderen.we gaan er met de andere buren wat van zeggen.dan maar ruzie. die lui schreewen zelf ook zo hard.politie is hier nog een optie.om er iets aan te doen
daar ben ik het helemaal mee eens. kinderen moeten kunnen spelen, en niet steeds moeten denken o je roep ik niet te hard.laat ze genieten van hun jeugd. die duurt maar zo kort.
Wat is er mis mee om kinderen van jongs af aan te leren dat ze rekening moeten houden met anderen? Dat ze niet alleen op de wereld zijn? Tegenwoordig kunnen kinderen niet meer normaal met elkaar spelen of praten, daar schijnt gekrijs bij te horen. En wie zegt hun daar wat van? De ouders in ieder geval niet. Die vinden dat kinderen zo lang mogelijk kind moeten zijn! Maar dat kan toch ook met fatsoenlijk gedrag, toch?
Ik ben het er helemaal niet mee eens. Kinderen kunnen ook prima spelen en zichzelf uiten door minder lawaai te maken. Schreeuwen is iets wat makkelijk afgeleverd kan worden en volgens mij ook niet niet essentieel is voor de opvoeding. Men spreekt volwassenen ook aan als men hinder heeft van langere tijd te luid praten. Ik vind dat kinderen hier ook zeker op aangesproken mogen worden zodat ze leren dat ze niet alles kunnen doen en ook al vroeg leren om rekening te houden met elkaar.
Kindergeluid geen overlast???? eigenlijk het alle ergste overlast dat er is!
Ben zelf opgegroeid in een buurt met aardig wat kinderen, wij dus ook de hele dag op straat spelen. Iedereen stond en bij en keek ernaar met een grote glimlach. Behalve het ouderen koppel in de straat. Vind dat je kinderen lekker moet laten gaan in hun jongere jaren. Als je er last van hebt vraag je gewoon of ze even voor iemand ander zijn huis willen spelen.
Slechte zaak: dit geeft ouders een vrijbrief om helemaal nooit meer naar hun schreeuwende en gillende kroost om te kijken en hun opvoeding aan de maatschappij over te laten. Ik vrees voor de volgende generatie met ouders die helemaal geen opvoeding hebben genoten: wat gaan ZIJ hun kinderen leren?
Daar ben ik het niet mee eens kinderen hoeven niet zo te schreeuwen volgens mij doen ze dat thuis ook niet.De mijne tenminste niet.Spelende kinderen zorgen soms wel voor overlast en dat zeg ik als moeder van 3 kinderen!
Mensen die daar over klagen, zouden eens flink bij hun zelf ter rade moeten gaan wat er mis is in hun leven. Als ze zo ongelukkig zijn, zouden ze toch het gezonde verstand moeten laten werken en hun ongenoegen niet op spelende kinderen te projekteren! Tegenwoordig lijkt het wel of er totaal geen tolerantie meer is voor alles! Gewoon ziekelijk en knap zielig!
De engeltjes. Hier begint het feest des ochtends al. We schrijven 06.00 uur. Na uiteraard nog ettelijke malen te hebben gegild durende nacht. Dat gaat dan door tot ze oprotten richting school en als ze om vier uur weer thuis zijn mag ik nog tot 22.00 uur genieten van deuren geknal (zo hard als een kanonschot 10-tallen malen) gegil, geren, geschreeuw, gebler etc etc.Weekenden idem dito. Ik heb mijn bedrijf maar opgedoekt wegens slaapgebrek en ga mijn huis te koop zetten.Iemand interesse?
Heb zelf een zoontje van 6 en JA die speelt ook en JA hij zal vast en zeker OOK wel eens gillen MAAR dat constante eeuwige schelle geschreeuw vind ik belachelijk.. op het schoolplein vind ik het OOK niet normaal!, je zult maar naast zo'n school wonen!Heeft te maken met een gebrek aan opvoeding en inderdaad, ouders erop aanspreken is een no- no want hun kids zijn allemaal perfect...
Ik woon aan de overkant van een school,maar ik hoor het geluid niet eens. Als ik echt luister wel natuurlijk, maar ik sluit het af en geniet heerlijk in mijn tuintje. Kinderen moeten zich uit kunnen leven er is al zo weinig speelruimte.
Zoek het niet bij de kids, inderdaad de ouders hebben het in de hand, als die alles toe laten en geven weten de kids niet beter.De kids zullen niet vriendelijk zijn tegen andere mensen als die wat zouden zeggen of vragen, als je tegenwoordig wat vraagt krijg je de zwaarste ziekte`s naar je hoofd geslingerd, dat is de jeugd tegenwoordig.Alles hebben vrag wat het word geklocht kids van 5 jaar weten niet meer wat ze kunnen vragen voor verjaardag, dat zijn dingen wat allemaal er in gebakken zit helaas.
Durf de wedden dat alle dochters van in de 20 ook gillend over straat liepen als ze aan het spelen zijn. De kinderen van vroeger en nu zijn niets anders in het gegil. Ouders zijn veranderd en vergeten zelf hoe ze vroeger waren. Ze zijn chagrijnig aan het worden. Wees blij dat de kinderen nog wat gillen en het is zelfs heel goed voor hun latere gezondheid.
Die zeurpiet was vast iemand zonder kinderen alhoewel de kinderen in een groep best heel erg veel lawaai kunnen maken maar daar zijn oordopjes voor te krijgen en laat kinderen kind zijn zolang het kan.Er is meer lawaai over het algemeen van bonkende auto's,schreeuwende ruziënde volwassen buren etc.etc.Goed die wet en die uitspraak.Men ergert zich aan normale dingen!En als je niks wil horen?Gewoon oost=indisch doof zijn.
Het lijkt er tegenwoordig wel op dat het volume van de kinderstem alleen maar op schreeuwstand staat. Het is toch niet zo erg om een kind te leren, dat het rekening mag houden met anderen. Nu lijkt het wel of ze altijd een kilometer moeten overschreeuwen om iemand iets mee te delen.
Heb je wel eens kinderen horen krijsen en gillen? En dan om het hardst?Alleen omdat ze gehoord willen worden,lijkt alsof ze totaal doof zijn. Als je meetapparatuur bij zou houden zou het geluid die van een opstijgend vliegtuig overtreffen!Vaak krijsen en gillen ze uren, als een kind zou worden ontvoerd en zou gillen dan zou ik niks doen,immers ze gillen altijd.Als je in ploegen werkt is het een ellende dan kan je geen oog dichtdoen, dan krijsen ze recht onder je raam als je er iets van durft te zeggen. Zijn prinsjes!
idd zijn spelende kinderen geen overlast! wat wél overlast is zijn die, dag en nacht, blérende geluidsinstallaties van omwonenden! zit je lekker buiten moet je verplicht meeluisteren naar een stuk of 10 blérende geluidsinstallaties, want iedereen wil namelijk zijn eigen rotzooi horen! en dat is in nederland heel erg, maar helaas dáár doet werkelijk niemand wat aan!
Ik heb ook van die schreeuwers naast me wonen maar de stakkers kunnen er eigenlijk niets aan doen want moeder spant de kroon en schreeuwt bijna de hele dag tegen ze dus ja ze horen niets anders.
JUIST omdat we met ZOOOVEEL mensen op een kluitje wonen MOET er rekening gehouden worden met anderen!!En dan die reakties met "jullie waren vroeger ook jong enz." slaan nergens op want vroeger hadden we geen bijna 17 MILJOEN inwoners en vroeger kregen we een OPVOEDING want onze moeders waren gewoon THUIS en we kregen niet EN/EN maar OF/OF en vonden dat NORMAAL!Pubers van 14/15/16 enz. plegen tegenwoordig OVERVALLEN en aanrandingen/verkrachtingen en wij wisten amper wat een overval was,toch???Nou jullie weer!
Die (vreselijke) woonwijken van tegenwoordig zijn alleen maar van beton en steen. Geen bomen of ander groen wat geluid dempt. Het geluid kaatst alle kanten op. Mensen.... Geniet toch eens een keer, alleen maar irritatie tegenwoordig.
Spelende kinderen met lawaai...geen probleem. Maar kinderen die gillen en krijsen (en er niet op worden gecorrigeerd) is echt overlast in een woonwijk laat staan in een binnentuin (dat is niet te harden).
Supergoed plan!!!! Ook in Nederland doen! Grts
"Het wetsvoorstel komt er nadat een kinder opvangcentrum in Brugge dicht moest in de weekeinden en vakanties". De buur wilde niet tijdens vakantie en in het weekend overlast hebben. Maar deze wet maakt dat hij elke dag overlast moet kunnen hebben. Lekker rekening houden met elkaar zo. Dit is een wet om onaangepast gedrag te promoten. Foute boel.
Alles moet mogen. Rekening houden met elkaar is iets van vroeger. Dat is tegenwoordig nergens meer voor nodig. Dat is ouderwets. Dat is de mentaliteit van de huidige ouders. Hun kinderen zijn perfect en hebben recht op alles. Het klassieke beeld van de huidige ik maatschappij.
Laat al die lui maar eens naast zo een instelling of school gaan wonen voor enige tijd, dan realiseren ze zich wel wat de overlast van het daar geproduseerde lawaai is.
Incidenteel kindergeschreeuw is geen overlast. Constant geschreeuw is een gebrek aan opvoeding. Dan moet er wel worden ingegrepen. Niet door de politie maar door de verzorgers.
Kinderen die spelen, daar is niks mis mee. Het wordt alleen behoorlijk irritant als ze om 7 uur in de ochtend in hun tuin gaan staan gillen. En dat ook in de weekenden, daar kan ik me kwaad om maken, dat deden mijn kinderen echt niet. Er zijn mensen die, in het weekend vooral, wel even willen uitslapen.
Ik ben 70 jaar.Heerlijk kinderen te horen spelen buiten,het maakt opnieuw jong.Aan sommige reacties van zeurpieten kan ik me wel ergeren.
opelijk gaan we dat in Nederland niet achterna. Het volume lijkt wel steeds harder te worden, want kinderen mogen voortaan alles. Tegen ons werd nog eens gezegd doe eens zachtjes en rustig, maar dat is bij de vrije (lees geen) opvoeding van deze tijd niet meer zo.
Dan zijn blaffende honden dus ook geen overlast meer????!!!!
Kinder GELUID is inderdaad geen overlast, kinder GESCHREEUW en GEGIL wél! Zelfs mijn dochters van in de twintig ergeren zich kapot aan het gemiddelde spelende kind van tegenwoordig! Hoog en schel gegil de HELE dag vind ik, en velen mét mij, abnormaal! De héle wijk kan mee 'genieten' van dat schrille gekrijs en gegil! En als je ouders daar dan netjes op aan wil spreken, loop je de kans op een hysterische reactie van zo'n ouder! Als ouders maar geen last hebben van hun EIGEN kinderen. De rest zal ze een zorg zijn!
gelukkig zijn die oudjes ook nooit jong geweest. Jamaar vroeger, en dat deden wij nooit...... Ja dag dat geloof je toch zeker zelf niet he. we leven allemaal wat dichter op elkaar dan vroeger. maar ook de mensen die klagen maken overlast. zeur niet zo en leef en laat leven!!!!!!!!!!!!!
Ik ben zelf van 1951. Heb er bewust voor gekozen om geen kinderen op de wereld te zetten, maar ben blij dat mijn broer en schoonzus hun 2 kinderen (1987/1990)ouderwets hebben opgevoed. Heerlijk laten spelen, maar op tijd naar bed. Speelgoed geven, maar handjes af van de T.V/Computer, etc. Kinderen zijn niet het probleem, maar de ouders en grootouders die hun kinderen niet "hebben" opgevoed en nu klagen over de 3e generatie. Een beetje zelfreflectie zou wel zo handig zijn, i.p.v. alleen maar klagen over!!!
Niets zooo irritant als van die gillende,jengelende kinderen...vreselijk! Gelukkig zijn er ook leuke lieve opgevoede kinderen.
Niet degenen die overlast hebben van het gegil en gekrijs zouden in een hutje op de hei moeten wonen, maar degenen die het gekrijs normaal vinden zouden naar de hei moeten verkassen met hun schreeuwende koters. Kunnen ze net zo hard schreeuwen als ze zelf willen, en de ouders kunnen fijn van al het gegil genieten.
Spelende kinderen ja dat is prima.Maar die gillende en krijzende kinderen is wel een last.Wat is er tegen een opvoeding en rekening houden met elkaar. Niet alle kinderen houden van gillen,dus houd rekening met elkaar.
Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Verwijderd, Verwijderd | 10:02 | 31.07.11
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk
Zijn de mensen die hier klagen zelf nooit kind geweest? jullie waren natuurlijk van die voorbeeldige kinderen en speelden nooit buiten en als je al buiten speelde maakte je geen geluid want je hield rekening met de buren! Mensen waar is jullie tolerantie gebleven? Kinderen zijn kinderen en als kinderen te ver gaan mag daar iets van gezegd worden ook door anderen.
Kindergeluid is WEL overlast. Als ik in de supermarkt loop is mijn concentratie weg als er weer eens zo'n krijsend kind zijn/haar zin niet krijgt. Als je dan ook nog kijkt naar die moeders, die er niets aan doen, krijg ik helemaal de kriebels. En wanneer komen die moeders: Op een zondag in de Appie, terwijl ze de hele week de tijd hebben om boodschappen te doen als ik aan het werk ben. Een heel dom plan dit,ik mocht vroeger ook niet krijsen en met mij is het ook goedgekomen.
Kinderen mogen lawaai maken wat ze willen, maar mogen niet tot overlast zijn, hiermee bedoel ik het expres pesten van anderen. Spelen en geluiden zijn altijd akkoord.
volgens mij veel reacties van mensen die geen kinderen hebben...wat een belachelijke reacies allemaal! Natuurlijk zijn er grenzen,maar kom op,tolereren we dan helemaal niks meer? Zie het hier ook,als de kinderen leuk op het plein spelen,hebben bep buren er al last van..weet je wie het meeste klagen? Mensen die oud worden....en zelf niks mochten vroeger onder het mom van 'goede opvoeding'..onzin!
IN het artikel wordt gesproken over SPELENDE kinderen niet over kinderen met een onaangepast gedrag. Spelende kinderen veroorzaken nooit overlast en moeten gewoon kind kunnen zijn. Kinderen met een inaangepast gedrag mieten samen met hun ouders worden aangepakt.
Er is geen mooier geluid dan spelende kinderen.Vooral nu ze tegenwoordig meer achter de computer of TV hangen.
Mag een kind eigenlijk nog wel kind zijn, of kan een kind nog wel kind zijn in deze overspannen samenleving waar de mensen niets meer van elkaar kunnen velen,ik woon en werk zelf al jaren in België, maar het is daar nog een zeer primitieve samenleving die absoluut niet kan tippen aan de rest van de Europese landen, de volwassen Belgen vertonen vaak nog kinderlijk gedrag, vooral als ze hun zin niet krijgen, ik waan mij nog dagelijks in de jaren 60 van de vorige eeuw, ook wat de sociale wetgeving betreft.
Als ouder zijnde kan je je kinderen ook leren dat ze niet moeten schreeuwen,toen mijn kinderen klein waren en ze stonden keihard te gillen en te schreeuwen dan riep ik ze naar binnen. Er wordt niet meer op kinderen gelet,ouders zijn blij als ze ervan af zijn. Als je de gehele dag gewerkt hebt en je komt eind van de middag thuis dan ben je wel even blij dat je rust hebt, maar dan die schreeuwende kinderen op de binnenplaats van je flat dat galmt dan door heel je huis.
Gelukkig zijn er nog mensen, die niet weten hoe je kunt reageren (als eerste) op een artikel. Trouwens weer zo'n storende stijlfout van een kwaliteitskrant (bepaald????)
Tuurlijk is kinderherrir overlast: het zegt iets over het gebrek aan opvoeding door ouders. Wat denk je dat die kinderen daarvan leren? Dat het ok is geen rekening met anderen te houden.
A. Avezaat, Harkstede | 09:55 | 31.07.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ongelooflijk om bij wet te gaan regelen dat het normaal wordt om last te hebben van andermans kinderen. Natúúrlijk moet kinderen kunnen spelen, maar waar de vrijheid van anderen in het geding komen omdat iemand geen maat kan houden, is het écht overlast. Blijkbaar zitten er in het Vlaamse parlement ook ouders die zelf nog kleuter zijn.
Kindergeluid kán wel degelijk overlast zijn. De ouders die begrijpen dat uiteraard niet. Die hebben het ongeleide projectiel vaak niet in de hand en van je eigen kind kan je natuurlijk veel meer hebben. Het is wetenschappelijk bewezen dat andermans kindergekrijs of gegil het meest irritante geluid is dat er bestaat. Dit werkt bij de meeste mensen direct op de bloeddruk. Het is taak van de ouders om ervoor te zorgen dat kinderen normaal spelen op een normaal volume en niet continue lopen te gillen!!!
Heb zelf kinderen maar van de week toch een meisje van 9 jaar weggestuurd. Sond onder het slaapkamerraam van mijn zoontje minutenlang hysterisch te gillen tegen een ander fraai exemplaar. Zoontje werd er bang van. En de worrden die ze op straat strooide? F*cking Bitch, K*ankerh**r en ga zo maar door. Vriendelijk maar dwingend verzocht deze actie bij haar eigen ouders voor de deur te gaan herhalen.
Belachelijk gewoon! Die kinderen hebben van die irritant hoge gilletjes die pijn doen aan je oren. Nou dan mogen mijn honden zeker ook onbeperkt blaffen? Vind ik zo irritant, mensen reageren op blaffende honden maar als kinderen gillen is er niets aan de hand.
Goede zaak, kinderen blijven kinderen. Wat willen jullie dan, dat ze stil in een hoekje een boek gaan lezen? Wij zijn allemaal kind geweest, en hebben zelf ook kinderen. Beter een enthousiast geluid dan gehuil denk ik maar.
Als vader van 2 zonen ben ik uiteraard het er mee eens dat kinderen geluid kunnen maken en dat dit niet meteen als overlast gekenmerkt moet worden. Maar er zijn 2 kanten. Ook kinderen kunnen te veel geluid maken. Als je speelt dan ben je enthousiast en maak je 'extra' geluid. Dit vind ik acceptabel. Maar het moet geen schreeuwen voor het schreeuwen worden. Dan moet er wel door een ouder worden opgetreden. Maar sommige mensen zijn al snel geïrriteerd. En dan heb je met kinderen een probleem.
Duidelijk dat het plebs meer en meer de overhand krijgt.
hier in de buurt is het lekker rustig,om de 2 weken zie je af en toe kinderen.dat komt omdat er hier veel gescheiden moeders wonen hier.ene week bij pa en de ander week bij ma.
Dat is een vrijbrief voor ongebreidelde herrie en agressie in de pubertijd en daarna als ze volwassen zijn. Ga er maar aanstaan, die verhuftering van de maatschappij zonder fatsoensgrenzen. Dat ook nog maar even wettelijk reguleren. Het lijdt nu al tot moord en doodslag, er staat ons nog wat te wachten met die wereldvreemde regerings-en parlementsleden in hun beschermde grote en ommuurde villa's in de particulier bewaakte dure wijken. Die sturen hun kinderen naar private kostscholen, zijn ze er zelf helemaal vanaf.
Nog even dit: Als iemand eens een klacht over herrie van krijsende kinderen komt er steevast een gezegde van,,dan moet je op een hutje op de hei gaan wonen,of dan had je niet bij die school moeten gaan wonen,wij hadden geen keus ,want die school was er nog niet en een hutje op de hei?Dat is zo,n afgezaagd gezegde,Getuigt niet van intelligentie,of hebben zij een hutje voor ons op de hei dan? Bij de school waar ik over praat hebben ze geloof ik 8 klassen en men heeft speelkwartier per klas,niet allemaal tegelijk!!!!
Een volwassene in een stinkende lawaaimakende auto. Dat is pas overlast en zou verboden moeten worden.
kindergeluid is geen overlast.Ik ben zelf werkzaam in de kinderopvang en bij ons hebben we de regel dat we gewoon spelen en niet gillen/schreeuwen. Als je duidelijke regels en afspraken maakt met het kind is kindergeluid genieten van het feit dat het kind speelt en niet achter een tv of pc zit. Hoeven we ook niet te klagen dat kinderen te dik worden omdat ze teveel achter de pc en de tv zitten.... Oja laten we vooral niet vergeten dat we zelf ook kind zijn geweest en graag buiten speelden
Hoezo kan hierop wel worden gereageerd en niet op belangrijke inhoudelijke artikelen? Doet de telegraaf aan gestuurde democratie?
ik vind het geen overlast want kinderen moeten lekker kunnen spelen en geluid maken . want binnen in school moet je heel erg hard werken
Je moet de kinderen niet aanpakken voor geluidsoverlast, maar het gezag waar de kinderen op dat moment onder vallen.
Laats was ik in de AH. Had erg veel last van schreeuwende en rennende kinderen. Moeder stond om het hoekje gezellig met haar vriendin te bellen en trok zich er niets van aan. Dit vind ik echt een gebrek aan opvoeding. Wat dacht je trouwens van rondrennende kinderen wanneer je met je man uit eten bent.. schandalig. Nee, het lijkt wel of het de normaalste zaak is dat wij last hebben van andermans kinderen.
Degenen die zich afvragen of wij vroeger geen kind zijn geweest, hebben zeker op een school gezeten waar alle gedrag maar gewoon getolereerd werd? De onderwijzers op de school waar ik zat hielden je goed in de gaten, en gillen en schreeuwen hoefde je echt niet te doen, want dan werd je naar binnen gestuurd. Spelen is prima, dat hoort een kind te doen, maar waarom moet dat altijd met geschreeuw??
Wanneer het de hele dag doorgaat wel. En wanneer de ouders net zulke kleuters zijn als hun kinderen. Het ligt niet aan het kind maar aan de ouders die niet op kunnen voeden.
Ik heb niets tegen het geluid van echt spelende kinderen,dat klinkt als muziek in mijn oren,maar kinderen die constant de portiektrappen op en neer rennen en boven hun macht krijsen zal ik nooit normaal vinden.En dan nog IN het portiek met waterpistooltjes,zodat het lekker glad is,en de ontelbare snoeppapiertjes en lege pakjes die er liggen,voetballertjes die je balkon en portiek(elke week een kapot raam)als doel gebruiken.En dan nog een wet die dat allemaal toe gaat staan,het recept voor een verder ontsporende jeugd
Gillen en krijsen is geen spelen of jezelf vermaken. Nergens voor nodig. Maar helaas in deze verziekte maatschappij MAG KAN en MOET alles kunnen. Liegen en bedriegen, kijk naar de TV reclames!!! Waar komen kids tegenwoordig meeweg? Juist met liegen en stelen. Dat is wat wij de jeugd leren tegenwoordig. Schijt aan alles. ikke ikke ikke en de rest? Juist ja..
Hang eens een decibelmeter op en constateer dat ze net zoveel herrie maken als Schiphol. Of een opgevoerde brommer, auto met verkeerde uitlaat. Kinderen moeten lawaai kunnen maken, daar ben ik het helemaal mee eens maar er zijn grenzen. Vroeger werden die aangeleerd. Nu moet alles maar kunnen terwijl er juist tegenwoordig meer behoefte aan kalmte en rust is. Zo komt het nooit meer goed. Kinderen hebben grenzen nodig anders worden het ongeleide projectielen.
Als ik lekker in de tuin zit te chillen is het bepaald geen genot om te horen dat kindergeschreeuw. Ik weet ik woon in een woonwijk met kinderen,maar de straat waar ik woon kent louter 50+ers dus laten die kinderen lekker bij de ouders in hun straat gaan staan blèren.
Tot welke leeftijd is het normaal dat kinderen gillen, schreeuwen, schelden enz? Tot ze volwassen zijn?????? Ik vind dat kinderen, kinderen mogen zijn, maar dat je als ouder zijnde je kinderen moet leren dat het geluid ook iets zachter kan en mag.
Alex uit Alkmaar, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf 2 kinderen, schreeuwden nooit, is niet nodig. Een ander hoeft geen last van mijn kinderen te hebben. Ik vind het ook verschrikkelijk, zal nooit bij een school gaan wonen. Of in een winkel waar ze vervelend schreeuwen. Dan denk ik ook, ouders zeg daar wat van. Het ligt dus ook aan de opvoeding. Maar mensen moeten ook niet snel klagen. Laat een kind kind zijn, ze zijn al zo snel groot.
Mij is vroeger door mijn ouders geleerd dat ik rekening met anderen moest houden dus niet keihard gillen en schreeuwen. Mijn kinderen heb ik dit ook altijd geleerd en zij hebben het op hun beurt weer aan hun kinderen doorgegeven.We wonen zo dicht op elkaar dat het normaal is dat je rekening met een ander houdt en dat geldt net zo goed voor kinderen.Wat is de meerwaarde van alles maar goedvinden? Het is nogal fijn grut tegenwoordig!
Helemaal eens met Jan in Arnhem ... maar ... helaas spelen kinderen nog zelden maar krijsen en gillen ze als de overspannen stakkers die ze tegenwoordig zijn ... dat is triest voor hen mar ook voor die andere stakkers die onder dat gekrijs lijden ....................
Wanneer komt er een kindervrije vliegreis naar Griekenland, Turkeij of waarheen dan ook. Ik ben de eerste klant. Heerlijk een vliegreis zonder gekrijs en geren.
Belachelijk dit geeft een vrijbrief aan elk kind dat net zo hard mag schreeuwen als ie wilt. Zo zitten daar ook hele domme mensen in Belgie, geen wonder dat ze geen kabinet hebben.
Onzin om te stellen dat je niet in een kinderrijke buurt moet gaan wonen. Toen ik hier kwam wonen woonden er praktisch alleen ouderen. Nu zijn de huurwoningen verkocht, en wonen er veel jonge gezinnetjes. Kinderen gillen nou eenmaal, maar er is een verschil tussen gillen uit enthousiasme, of gillen om het gillen. Ik draai wisseldiensten, dus slaap overdag met oordoppen, want anders doe je geen oog dicht. Geen probleem mee.
Nog even en ze nemen een wet aan dat laag overkomende vliegtuigen geen overlast is. Wat is dat toch voor onzin: krijskinderen zijn overlast. Hun ouders doorgaans ook.
Ik vraag mij af waarom ze dan scholen bouwen 50 m.van seniorenwoningen af.Men laat hier zo'n 5-6 x per dag kinderen uit klassen op het plein om te ,,spelen,,volgens ons hebben de meeste ADHD,het geschreeuw en gekrijs is niet van de lucht,dat gaat volgens mij ook de toegestane decibel grens te boven.Ter uwer informatie,onze senioren flat stond er al lang toen die school kwam.Want men zegt wel eens ,,dan had je niet hier moeten gaan wonen,,Klopt ook niet helemaal. Oud-Beijerland op de Bachlaan
Dus mensen als een begrafenisstoet luid uitgejouwd wordt door kinderen op een schoolplein niet zeuren.
Wij wonen bij 2 scholen dicht in de buurt, zelf ben ik gastouder van 10 kinderen. van de scholen heb je op de uren dat ze moeten leren helemaal geen last en in de pauze valt het ook wel mee,natuurlijk heb je van die uitsloverige kinderen die overal boven uit proberen te komen, maar dat ligt vaak aan de ouders. Bij mij als gastouder proberen ze her ook wel eens maar dan zeg ik er wat van. en dat helpt vaak wel want als ze het na 3 keer nog steeds door gaan dan zet ik ze apart en kunnen ze er even over nadenken.
Je hebt spelen en expres gillen!!!
Betreffend kindercentrum verzorgde bijna 24 op 24 uur opvang in een drukke straat in Brugge. Klacht dateert van jaren geleden, het Vlaamse gerecht werkt namelijk niet zo snel. Maar om naast zo een kindercentrum te wonen is wel iets heel anders dan bij een school he?
Overlast is overlast, ongeacht of dat nou door een heimachine of door kinderen wordt veroorzaakt. Het wordt tijd dat ouders hun kinderen weer gaan opvoeden en niet als levende goden beschouwen.
Overlast is overlast. Ook kinderen moeten leren waar en wanneer ze "los" kunnen gaan en waar ze zich behoren te gedragen. Lijkt mij logisch. Maar als je bij een school of speeltuin gaat wonen, vraag je er ook zelf om lijkt me.
Net als vroeger maken kinderen lawaai en kinderen in de toekomst zullen dat ook doen. Waar het om gaat is dat mensen steeds egoïstischer, intolerant en klagerig worden. Inleven in een kind dat "lawaai" maakt omdat het leuk aan het spelen is is er niet meer bij.
Wij wonen zeer dicht bij een basisschool en ik geniet zelfs als ik er op een vrije dag van wakker word van de kinderstemmen. Heerlijk dat de kinderen zo lekker ravotten nog. Kan me nog herinneren (ondanks mijn 32 jaar) Dat wij vroeger ook heerlijk konden ravotten, en ja soms hoort daar schreeuwen bij. Kinderen moeten kinderen kunnen zijn, geen mini-volwassenen. Vroeger begreep men dat nog ondanks strengere regels bij de overige opvoeding.
Prima wet! Je kan geen grens stellen aan kind geluid. Dat zou leiden tot oneindige discussies die de maatschappij teveel geld en negatieve energie zouden kosten. Door te zeggen dat kindergeluid geen overlast is sluit je de discussie. Betekent dat mensen weer hun volwassen verantwoordelijkheid kunnen nemen en bij wangedrag beschaafd in gesprek kunnen gaan met de schoolleiding of ouders i.p.v. te lagen bij de overheid. Zeggen dat dat niet werkt is laf en makkelijk. Ieder zjn verantwoordelijkheid en vrijheid!
Kunnen opvoeders (ouders en onderwijzers) kinderen dan ook aan het verstand peuteren dat ze niet altijd hoeven te schreeuwen en krijsen? En misschien een tijd vaststellen, tien uur bijv. waarna dit wel strafbaar zou zijn hetgeen zou kunnen helpen dat kinderen van de straat gehaald worden op tijden waarop ik vroeger al in mijn bed lag.
Helemaal mee eens,spelende kinderen is als muziek in je oren.
Kinderen een vrijbrief geven om zomaar ongelimiteerd hun gang te kunnen gaan is nooit goed. Er zijn grenzen, ook aan het lawaai dat zij maken.
ik heb zelf ook 3 kids maar ik leer ze wel om op normale toon te praten. natuurlijk gillen ze wel eens uit enthousiasme, maar wat sommigen schrijven zoals 'de hele dag schreeuwen' klopt niet. kinderen op de basisschool en op creches spelen geen hele dag buiten. 's ochtends 1/2 uurtje, tijdens de middagpauze 1 uurtje en in de namiddag nog eens 1/2 uurtje. dus waar hebben we het over? 2 uurtjes van 9.00 - 15.00 uur. en dan gaan ze naar huis. ik denk dat iedereen vergeten is dat ze ook kind geweest zijn.
HOewel het natuurlijk overdreven is dat een opvang na één klacht dicht moet ben het niet eens met de stelling dat spelende kinderen geen overlast kunnen zijn. Wel eens een stel gillende meiden voor je deur gehad? Van die meiden die een wedstrijdje doen wie het hardst kunnen gillen? Dat gaat door merg en been en veroorzaakt wel degelijk overlast. Daarbij doen ze dat nooit bij hun ouders voor de deur, want die willen dat niet hebben. Gewoon spelen is uiteraard geen enkel probleem.
Kinderen hebben het recht om te spelen, daar worden ze later alleen maar beter van. Mensen die daar over zeuren zijn duidelijk als volwassenen geboren. Je hebt een keus, naast een school / speeltuin wonen, of niet. Heb je last van kinderen, ga dan niet in een kinderrijke buurt wonen of naast een school. Mensen worden steeds onverdraagzamer, omdat we steeds met meer mensen moeten leven op een vierkante meter.
Incidenteel geschreeuw van kinderen is geen overlast. Doorlopend geschreeuw wel een gebrek aan opvoeding. Dus er moet wel ingegrepen worden.
Hélemaal mee eens. Ik heb geen kinderen, woon wel vlak bij een school. Wanneer je normaal werkt heb je geen last van het geluid. Wanneer ik vrij ben, is het gelach en gejoel van de kinderen heerlijk om te horen. Geen leuker geluid dan vrolijk spelende kinderen. Mensen die hier een probleem van maken, maken van alles een probleem, het zijn de notoire azijnpissers.
Sommige reacties slaan ook nergens op. Ik heb zelf 3 kids van 3, 13, en 19, en die mogen dat van mij echt NIET. Ze hebben maar rekening met andere mensen te houden. Heb zelf zo'n rotjong in de buurt wonen flikt van alles en pa en ma vinden alles maar goed. Echt irritant dus. En voor degene met commentaar in een vliegtuig, gillen hoeft niet maar ze mogen heus wel iets. Zij kunnen nu eenmaal niet zolang stil zijn als volwassene. En trouwens vlak de volwassene zelf ook niet uit. Die moeten het goede voorbeeld geven.
Natuurlijk mogen kinderen alles, als je ze jong al leert dat alles mag. Moet je later ook niet gaan jammeren, als het uit de hand gaat lopen. Onder het motto, jong geleerd, oud gedaan. Dat krijsen van tegenwoordig is al echt hot, het liefst zo hoog mogelijk. Tja, zelfs de ouderen doen het al met reclames, op tv en radio, mooi joh. Dat is ook echt heel goed voor het gehoor. Des te harder nu, des te minder hoor je later. Dat is wel weer fijn voor de jeugt van later, want dan horen de ouderen toch niets meer.
Kinderen moeten geluid kunnen maken,maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat je gegil hoort en denkt dat er een kind in gevaar is,maar dan blijkt het een wedstrijdje te zijn wie het luidst kan gillen en niet alleen de meiden hoor.
Hoe durf je van overlast te spreken als kinderen spelen. Let wel, kinderen! Want dat schorriemorrie vanaf 14 jaar zijn geen kinderen meer. Kindervreugd is een groot goed, u bent zelf ook kind geweest.
Kan iemand dan ook uileggen wat de reden is van het haast hysterise geschreeuw ,dat uit draait vaak met vecht partijen omdat ze elkaar niet meer kunnen verstaan en dan maar gaan meppen .Kinderen hebben geen controle meer over zichzelf ,wat brengd dat op voor hun toekomst vraag ik mij af
Eindelijk eens een verstandig geluid van verzuurde, tot marionet der misplaatste verwachtingen verwoorde politici wie de macht is gegeven wetten aan te passen, te schrappen of te vernieuwen, maar die tegenwoordig als vertegenwoordigers van de maatschappij, net als het O.M.,Rechters en politie simpele "aanvoeling" met heel normale omgangsvormen en menselijke verwachtingen binnen de samenleving af en toe volledig kwijt schijnen te zijn, waardoor zij meer "morele onvrede" stichten dan orde is te handhaven!?
Nou dit snap ik dus echt niet, zeker nog nooit in de buurt van een kinderopvang/basisschool gewoond, echt wat die kinderen aan decibellen produceren is niet normaal, vroeger werd je ook gewezen op je gedrag etc , en had je ontzag voor volwassenen maar tegenwoordig hebben ze dat niet meer omdat ze alles mogen en overal hun zin in krijgen.
goed plan.
Kindergeluid is OOK OVERLAST !!!! Ook kinderen moeten grenzen kennen en weten,het gekrijs en gesnerp hoeft niet!!! Je kan ook spelen zonder de hele boel bij elkaar te krijsen!!! Geluid is heel wat anders dan schreeuwen.Als je geen grenzen aanleert op jonge leeftijd,hoe moet je dan later weten wanneer je overlast veroorzaakt!!! En tot welke leeftijd ben je kind zonder grenzen,en wanneer ben je kind af, en DIRECT overlastveroorzaker????
heerlijk dat er nog kinderen buitenspelen
kindergeluid is geen overlast, ok. maar bepaalde kinderen van 13-14-15-16 jaar......dat is overlast op zn minst
piepende volwassenen dat is geluidsoverlast..laat die kinderen spelen joh..doe eens wat aan die scooters en motoren die te veel herrie maken. die mogen alles.uitlaatje van m,n auto lek = betalen..laat die kinderen met rust aub
Helemaal mee eens. We worden steeds onverdraagzamer.
Wij wonen bij drie basis scholen in de buurt, de gehele dag schreeuwen en krijsen kinderen, dat is echt wel overlast! Geen leerkracht die er ook maar iets van zegt, want dan krijg je natuurlijk last met de ouders. Maar ja, kinderen mogen alles, er wordt nergens meer iets van gezegd! Dat is de toekomst......
Kinderen moeten kinderen zijn en lawaai hoort daar bij. Kijk maar eens naar jezelf, naar hoe je vroeger was.
prima, spreek de leiding erop aan wanneer kinderen almaar krijsen, maar op zich: laat kinderen alsjeblieft kinderen blijven.
inderdaad, als we kinderen als geluidsoverlast gaan beschouwen is het einde zoek. Kinderen horen bij onze leefomgevig en klagerige zuurpruimen daar niet van houdt ide gaat maar lekker ergens in een weiland wonen.
Echt fantastisch, kinderen van nu krijsen en gillen aan de lopende band. Die lui die dit bedenken wonen waarschijnlijk in een groen rustig villadorp. De schaarse kinderen daar gaan elders spelen, ( lees krijsen) omdat t saai is.
Op het schoolplein van mijn kleinkinderen wordt opgelet dat ze niet hard gillen, lijkt me heel redelijk!
Dit idee wetsvoorstel is redeloos asociaal. Het word verdedigd, niet omdat het menselijk leef belang en recht op rust voorop staat, maar omdat een veranderen van deze situaties naar andere opvangwijze anders duur gaan worden. Dus burenoverlast (want het is ook een vorm van leven en plezier) is dus ook toelaatbaar..Neen ! Politiek is béééuh (geschreeuw) maar toch geen wol ! En nooit vergeten dat deze en meer kabaalcentra (egoistische gevechten) een voorgevormde leerruimte van georganiseerde asocialiteit is !
Sowieso al absurd dat dit uberhaupt een issue is. Blaffende honden, miauwende poezen, piepende vogels, kreunende buurvrouwen, laten we genieten van al wat leeft.
moet er ook niet aan denken dat ik er naast woon..........kom op zeg het is wel degelijk herrie....mag je als buur in weekend dan misschien eens een beetje rust hebben......degene die besluiten dat het allemaal moet kunnen moeten er zelf maar eens jaartje naast gaan wonen.
Dan ook geschreeuw van 65+, van geestelijke gehandicapten, boze moeders, dronken opas en omas, depressieve mensen, officieel geestelijke gestoorde mensen, religieuze kreten en ga zo maar door.Geluidsoverlast is geluidsoverlast, punt over.
Fijn... Kijk een kinderdagverblijf ala, daar zullen ze ook niet de hele dag gillend buiten staan. Maar kinderen gewoon toestaan dat ze het geluid mogen produceren dat ze willen... alsjeblieft niet. Hier gilt en schreeuwt het nu al zo hard,ze moeten de ouders aanpakken die niet kunnen opvoeden!!
Vreemd plan,stel de kindertjes maken meer kabaal dan een laag overvliegende straaljager.Er zou dus best positiever naar geluisterd mogen worden,overlast is ook last.
Dat kun je wel zeggen als je geen 24 uur naast krijsende kinderen woont. We hebben het nu niet over spelende kinderen, dat is wat anders. En die Vlaming woont waarschijnlijk op de hei.
Vreselijk dat gegil, dan ben je er mooi klaar mee all je er naast woont dag in dag uit gejengel en gegil dat is toch onleefbaar?
Kinderen mogen onbeperkt schreeuwen en ander geluid maken en ik ken er een paar die hier zeer dankbaar de gehele dag gebruik van maken.
Het is toch wel bij de kippen af dat je een wet moet hebben dat kinderen lekker kunnen buiten spelen en wat lawaai maken....
Wat erg, ik heb 10 jaar pal naast een speeltuin gewoond. Er zat alleen een schutting tussen. Ik kan je verzekeren dat die gillende schreeuwende kinderen je het leven knap zuur kunnen maken.
Lees dit bericht en je weet waarom je zelf voor je pensioen moet zorgen. De nieuwe generatie wordt al van jongs af aan geleerd sch.ij.t te hebben aan alle andere mensen. Lang leve de vooruitgang.
Als dat in Nederland nog niet bepaald is wordt dat hoog tijd.
Wie een kindvrije camping start loopt binnen. Ook kindvrije vliegreizen zou een gat in de markt zijn.
Dat klinkt als kindvriendelijke muziek in de oren, maar dat hangt toch echt af van het geluid, de hoeveelheid kinderen, de plaats en het tijdstip en zelfs het seizoen. Stel je bv. een flat in een prachtwijk voor, kinderen die de hele dag tot 's avonds laat buiten lopen te gillen en naar boven krijsen, met ouders die naar beneden krijsen. Bonkende voetballen tegen garagedeuren etc.
terecht, zijn de mensen die daar over klagen zelf nooit kind geweest of waren dat van die kindjes die niets mochten. Kinderen maken nu eenmaal lawaai en dat is hun goed recht!!!!!
Helemaal mee eens,maaaaar na 6 weken slecht weer en dan 15 kinderen spelen voor de deur ben ik het wel een beetje zat.En het zijn de ouders die zeer weinig met hun kroost wat doen.Er zijn kinderen in den haag die echt 6 weken voor duer spelen met alle lawaai van doen.een hut bouwen of met het clubhuis wat doen,,maar die tijden zijn voorbij.Als je als clubhuismedewerker in de zomer op vakantie gaat vindt ik dat een beetje vreemd ,juist dan moet er wat te doen zijn voor die kinderen als het slecht weer,
Hoezo heb je daar een wet voor nodig??????
Ja, dat hangt er maar helemaal vanaf. In beginsel zouden spelende kinderen vrolijk hun gang moeten kunnen gaan. Maar ze kunnen ook zwaar overlast veroorzaken. Een algemene maatregel van bestuur kan niet. Het zal van geval tot geval moeten worden bekeken.
Ga maar eens in een vliegtuig zitten met een paar van die krijsende koters, dan praat je wel anders.
Tenzij het bierdrinkende kindjes zijn van rond de 16 natuurlijk, die op één of ander pleintje hangen!
Ah, een vrijbrief om ongelimiteerd te krijsen, waar enkelen / velen zo gek op lijken te zijn. Lekker dan.
België wordt verstandig. Voor de mensen, die 's middags graag door willen slapen, die kunnen beter niet vlakbij een kinderopvang of basisschool gaan wonen.
Ben "" normaal"" opgevoed, kom uit een "" normaal gezin waar veel kon, maar schreeuwen moest je wel uit je hoofd laten... Waarom moet een kind schreeuwen? Iedereen kijkt achterom,als jij een schreeuwend kind bij je hebt, en dat is niet voor niks zo.
Tussen geluid en geluid zit ook nog eens vershil in. Il hoor ook liever spelende kinderen dan pubers die s`nachts uit het centrum komen en over straat zinloos lopen te schreeuwen en te mekkeren.
Ik heb niks tegen kinderen, maar als ik om een uur of elf naar bed ga, hoeven ze van mij niet meer voetballen,spelen,schrewen, of wat dan ook voor mijn deur en dit in de leeftijsgroep van 4 tot 20 jaar